اخبار روز

کهن ترین وقف رمضانیِ خراسان جنوبی/قدمت ۵۳۳ ساله سنت افطاری دادن

کهن ترین وقف رمضانیِ خراسان جنوبی/قدمت ۵۳۳ ساله سنت افطاری دادن

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کهن ترین وقف رمضانیِ خراسان جنوبی/قدمت ۵۳۳ ساله سنت افطاری دادن

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفتگو با خبر نگار مهر گفت: از این تعداد ۱۷۹ موقوفه مرتبط با رمضان در استان ۱۳۴ موقوفه با نیت اطعام و افطار است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه از مجموع موقوفات رمضانی خراسان جنوبی ۳۲ موقوفه قرآنی و ۱۳ موقوفه هم با نیت تعزیه‌داری در ماه رمضان است.

وی قدیمی‌ترین موقوفه رمضانی خراسان جنوبی را در فردوس به نام مدرسه علمیه حبیبیه اعلام کرد و عنوان داشت: این موقوفه ۵۳۳ سال قدمت دارد و یکی از نیات آن دادن افطاری است.

وی تصریح کرد: فردوس با ۵۰ موقوفه، طبس ۳۸ موقوفه و قائنات ۳۲ موقوفه بیشترین تعداد موقوفات رمضانی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: در ۲۸ بقعه متبرکه استان در ماه مبارک رمضان سال جاری مراسم‌های ویژه احیای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور گفت: مراسم احیای شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان هم در ۲۸ بقعه متبرکه استان با قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، سخنرانی، مداحی و قرآن به سر گذاشتن برگزار شد.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در هشت بقعه متبرکه استان هم توزیع افطاری و در هفت بقعه، توزیع سحری از محل نیات واقفان و کمک‌های خیرین انجام می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پود آمادگی تعدادی از بقاع متبرکه خراسان جنوبی را برای برگزاری نماز عید فطر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بقاع متبرکه شهرهای طبس، قاین، نهبندان و سرایان آماده برگزاری نماز عید سعید فطر هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا