اخبار روز

کنگره مفاخر در مازندران برگزار می شود

کنگره مفاخر در مازندران برگزار می شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کنگره مفاخر در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خالق، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن گرامیداشت ایام، سالروز رحلت امام خمینی (ره) در درون خودش همه ساله فرصتی برای توجه و عمل به توصیه‌های راهبردی امام دانست.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی اظهار کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی امروز نمادی از دو بخش قرآنی و غدیری ثقلین بوده است، بزرگان ما قرآن را به‌عنوان ثقل اکبر شمرده‌اند، هیچ نهاد و ارگانی نمی‌تواند خودش را از مسئولیت ترویج، تدریس، تبلیغ قرآن، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی آموزه‌های قرآن خودش را برکنار بداند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مطالعه سند بالادستی توسعه قرآنی وظیفه‌ای است که شورای توسعه فعالیت قرآنی بر عهده ارگان‌ها و نهادهای مختلف قرار داده است، آموزش و پرورش باید نسبت به دانش‌آموزان خودش تدریس رسمی قرآن را جدی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مسئله بعدی اینکه برای دانش‌آموزانی که حجاب از سر برمی‌دارند برنامه تفسیر آیات قرآن درباره حجاب داشته باشید تا تفهیم شده و با فرهنگ حجاب آشنا شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به وجود فرهیختگان و امکانات مختلف در آموزش و پرورش استان، گفت: این نهاد باید در ترویج قرآن بکوشد، در رابطه با غدیر وظیفه همه ماست، هر دستگاه و نهاد غدیر را برای مجموعه خودش حداقل، تجلیل و تفهیم کند، همه دستگاه‌ها وظیفه دارند، بنیاد غدیر هم برنامه‌های خاص خودش را دارد.

آیت الله محمدی لائینی در رابطه به برگزاری کنگره مفاخر، عنوان کرد: هر شهرستان باید نسبت به کشف و شناسایی مفاخر خود اقدام کرده و زمینه ترویج آن را به‌وجود بیاورد، اگر گنجینه‌های مدفون در سینه تاریخ را کشف کردیم می‌توانیم بگوئیم که مردم مازندران با دیرینه تاریخی و تبار فرهنگی، علمی و دینی خود آشنا شدند که اعتمادبه‌نفس و تعصب و تعلق پیدا می‌کنند و خود به خود از کشش به سوی فرهنگ‌های بیگانه بازداشته می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: خواستار برگزاری مسابقه‌ای در سطح شهرها باهدف معرفی شهرهای برتر و علاقه‌مند در حوزه شناسایی مفاخر شد، کمیته‌های پنج‌گانه فعال شده و جلسه شورای فرهنگ عمومی هر دو ماه یکبار برگزار شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا