اخبار روز

کلاهبرداری جرایم سایبری در آذربایجان غربی به ۸۵ درصد رسید

کلاهبرداری جرایم سایبری در آذربایجان غربی به ۸۵ درصد رسید

کلاهبرداری جرایم سایبری در آذربایجان غربی به ۸۵ درصد رسید

به گزارش خبرنگار خالق، سرهنگ اکبر نصرتی پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۴۱ درصد جرایم سایبری مربوط به مسائل کلاهبرداری – خرید از شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های خرید است و امسال نیز این جرایم به ۵۸ درصد رسیده است که شهروندان باید با آگاهی لازم خرید اینترنتی انجام دهند.

وی ادامه داد: کشف جرم و مقابله با مجرم در سال گذشته ۹۶ درصد و در سال جدید به ۹۰ درصد رسیده و در بخش کشف جرم جزو رتبه‌های برتر کشوری هستیم.

سرهنگ نصرتی گفت: در سال گذشته میزان افزایش تخلفات سایبری ۶ درصد و در سال جدید ۲ درصد است که این امر نشان دهنده کاهش تخلفات در این فضا است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال جدید جرایم اخلاقی با ۲۱ درصد و اجتماعی با ۱۹ درصد در رده‌های بعدی قرا دارند افزود: در سال ۱۴۰۱؛ ۱۵۰۲ نفر و در سال جدید ۱۷۵ مجرم دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شده اند.

سرهنگ نصرتی از توقیف بیش از ۱۰ میلیارد ریال از اموال ۲۷۲ قمار باز و شرط بند در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۲ میلیارد تومان از حساب شهروندان که سال گذشته با کلاهبرداری برداشته شده بود برگردانده شده است.

وی با اشاره تولید ۵۳۲ مورد محتوا برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مناسب برای جلوگیری از تخلفات سایبری در سال گذشته افزود: اختلاف‌های خانوادگی و مسائل شخصی و خصوصی از قبیل افترا و توهین نباید به فضای مجازی کشیده شود در صورت مشاهده قانونی برخوردار خواهد شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: اولویت نخست ما پیشگیری از جرم است همه جوانان به فضای مجازی دسترسی دارند و هدف ما آگاه سازی والدین و شهروندان برای جلو گیری از آسیب‌های اجتماعی و تخلفات است که یکی از موارد مورد نظر رمز ارزها و سایت‌های شرط بندی است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا