اخبار روز

کدام کشورها جنگده‌های اف-۱۶ را به خلبانان اوکراین آموزش می‌دهند؟

کدام کشورها جنگده‌های اف-۱۶ را به خلبانان اوکراین آموزش می‌دهند؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کدام کشورها جنگده‌های اف-۱۶ را به خلبانان اوکراین آموزش می‌دهند؟

به گزارش خبرگزاری خالق، وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) طی نشستی خبری در حاشیه نشست مجازی موسوم به «گروه تماس دفاعی اوکراین» (UDCG) اعلام کرد که دو کشور اروپایی دانمارک و هولند مسئول آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های نسل چهارم اف -۱۶ خواهند بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وبگاه روسی «آرتی» شامگاه پنجشنبه گزارش داد که «لوید آستین» رئیس پنتاگون امروز پنجشنبه در نشست مجازی گروه تماس دفاعی اکراین که متشکل از ده‌ها کشور که از رژیم کی‌یف در برابر روسیه حمایت می‌کنند درباره شیوه‌های حمایت از ارتش اوکراین با متحدان اروپایی خود رایزنی کرد.

رئیس پنتاگون در جریان این نشست مجازی با رایزنی با متحدان اروپایی خود درباره نحوه آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های اف -۱۶ اعلام کرد که دانمارک و هلند مسئول آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های نسل چهارم آمریکایی خواهند بود.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز خرسندی و تقدیر از هلند و دانمارک در پذیرش این مأموریت ابراز امیدواری کرد که آموزش خلبانان اوکراینی طی هفته‌های آتی آغاز شود.

در همین راستا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه‌شنبه گفته بود که آموزش خلبانان اوکراینی در لهستان و برخی کشورهای دیگر آغاز شده است.

اوکراین مدت‌هاست که به دنبال جنگنده‌ای پیشرفته است تا به آن برتری رزمی بدهد.

گفتنی است وزارت دفاع ایالات متحدۀ آمریکا (پنتاگون) پیشتر اعلام کرده بود که نشست مجازی گروه تماس دفاعی اوکراین برای بحث در مورد راه‌های حفظ قابلیت‌های مانور زرهی اوکراین و تقویت دفاع هوایی اوکراین در برابر ارتش روسیه دایر خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا