سلامت

کاهش سلولیت بعد از بارداری

کاهش سلولیت بعد از بارداری

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

کاهش سلولیت بعد از بارداری

Réduire la cellulite après sa grossesse

افزایش وزن و سلولیت در دوران بارداری طبیعی و مطلوب است زیرا نشانه آن است که همه چیز خوب پیش می رود. از طرف دیگر، پس از زایمان، دیگر لازم نیست، بلکه به سمت آرام شدن می رود. برای رفع این مشکل، در اینجا رفلکس های خوبی وجود دارد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

علل ظاهر شدن سلولیت در دوران بارداری

بارداری زمان مناسبی برای ایجاد سلولیت به دلیل تغییرات هورمونی در بدن است.

علاوه بر این، بدن بیش از حد را پیش بینی می کند. انرژی ای که زن برای رشد و چاق شدن نوزاد در رحم و سپس شیردهی بعد از زایمان به آن نیاز دارد. این باعث ذخیره چربی بیشتر می شود. این انرژی مازاد متأسفانه منجر به ظاهر شدن گودی هایی می شود که روی باسن و باسن قرار دارند.

رژیم غذایی سالم

برای از بین بردن سلولیت پس از بارداری، رژیم غذایی باید متعادل باشد. از چربی های اضافی، به ویژه چربی های حیوانی، و چربی های پنهان موجود در گوشت ها، پنیرها، گوشت های سرد، شیرینی ها و بیسکویت ها خودداری کنید. رژیم غذایی غنی از امگا 3 برای کاهش وزن پس از زایمان مفید است و همچنین خطر ابتلا به بلوز نوزاد را کاهش می دهد. آنها عمدتا در ماهی ها یافت می شوند.

همچنین هیدراته ماندن به میزان 1.5 لیتر آب در روز ضروری است. دمنوش های گیاهی و چای اجازه می دهد تا به خوبی از بین برود. چای سبز، به خصوص سنچا، گیوکورو و بانچا را انتخاب کنید. Gyokuro در صبح ایده آل است، Sencha را می توان بعد از ظهر نوشید و Bancha در عصر عالی است زیرا حاوی کافئین کمی است.

در صورت ادامه شیردهی باید قبل از سه ماهگی و بعد از آن از رژیم گرفتن کودک خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث کمبود در نوزاد مادر و کودک شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید تسلیم همه وسوسه شوید.

مبارزه با آب احتباس

سلولیت ناشی از بارداری عموماً از احتباس آب ناشی می شود. برای ترویج دفع آب در بدن، اجتناب از نمک اضافی و بهبود گردش خون ضروری است: بنابراین، دیگر از پوشیدن کفش پاشنه بلند، نشستن طولانی مدت و روی هم زدن پاها خودداری کنید. از سوی دیگر، انجام فعالیت بدنی منظم، تخلیه سلول‌های چربی را تشویق می‌کند. هر ورزشی را می توان انجام داد مشروط بر اینکه توانبخشی پرینه و توانبخشی شکم انجام شده باشد.

برخی رفلکس ها باید به صورت روزانه داشته باشید: پاهای خود را در حالت نشسته یا دراز کشیده بلند کنید، روزانه خود ماساژ دهید تا خون را به گردش درآورد و تمرین کنید. هر چه زودتر راه بروید

شیردهی

تغذیه انحصاری با شیر مادر با کاهش سریع وزن در دوران بارداری همراه است. بارداری که سلولیت را کاهش می دهد. . فواید شیردهی نیز بسیار زیاد است: شیردهی خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان و همچنین پوکی استخوان را کاهش می دهد. از طرف کودک، تغذیه با شیر مادر باعث رشد، جلوگیری از عفونت و خطر چاقی می شود. با این حال، شیر دادن فقط به منظور کاهش وزن انگیزه کافی نیست، شیر دادن باید یک انتخاب واقعی و سفر مادر باشد. علاوه بر این، اگر رژیم غذایی نامتعادل باشد و در صورت وجود افراط در انواع مختلف، شیردهی باعث کاهش وزن شما نمی شود.

بالاست رها کنید

این کاملا طبیعی است که هنوز بین 36 کیلو یا بیشتر وزن داشته باشید. برای از دست دادن پس از بازگشت به خانه: اینها ذخایری هستند که بدن برای شیردهی تولید می کند.

به فکر بازیابی وزن قبل از بارداری خود با خروج از زایشگاه هستید. یا حتی در عرض چند هفته، آرمان‌شهری است. بدن به مدت 9 ماه دستخوش دگرگونی بزرگی شده است، به همان اندازه نیاز دارد تا علائم خود را پیدا کند. بنابراین انگیزه بلند مدت ضروری است. علاوه بر این، باید در نظر داشت که بدن بعد از بارداری، حتی زمانی که پوندهای اضافی ریخته می شود، دیگر مثل قبل نخواهد بود.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا