اخبار روز

ژنرال «حمیدتی» شایعات مرگ خود را تکذیب کرد

ژنرال «حمیدتی» شایعات مرگ خود را تکذیب کرد

ژنرال «حمیدتی» شایعات مرگ خود را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال حمیدتی در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که شایعاتی که در مورد وی گفته شده صحت ندارد و افزود: کودتاچیان در حال پخش و گسترش شایعات مرگ او با هدف تخریب وی هستند.

گفتنی است «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان عصر دیروز یکشنبه، دستور مسدود شدن حساب‌های نیروهای پشتیبانی سریع در تمامی بانک‌ها و شعب این کشور در خارج از سودان را صادر کرد.

ارتش سودان هم در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده کل نیروهای مسلح، دستوری مبنی بر مسدود کردن حساب‌های بانکی نیروهای پشتیبانی سریع و شرکت‌های تابعه آن در تمام بانک‌های سودان و شعب آنها در خارج از کشور صادر کرد. در این تصمیم از پرداخت و اختصاص هرگونه بودجه برای نیروهای پشتیبانی سریع، جلوگیری شده است.

این در حالی است که دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در سودان اعلام کرد، تعداد کشته‌های درگیری‌های سودان بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع از ماه آوریل گذشته به دست‌کم ۶۷۶ کشته و ۵۵۷۶ زخمی رسیده است.

هیات‌های ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در جریان مذاکراتی که پنج‌شنبه گذشته به میزبانی عربستان سعودی و در شهر جده برگزار شد، به توافق اولیه برای محافظت از غیر نظامیان سودان در برابر درگیری‌های مسلحانه دست یافتند.

بیانیه جده که توافقنامه اولیه بین دو طرف درگیر در سودان است، بیان می‌کند که دو طرف متعهد می‌شوند از هرگونه حمله‌ای که ممکن است به غیرنظامیان آسیب برساند، خودداری کنند.

بر اساس این توافق، دو طرف درگیر موظفند همه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام دهند و همچنین موظفند به همه غیر نظامیان سودان اجازه دهند مناطق ناامن و محاصره شده را ترک کنند و از کارمندان ادارات و بخش‌های عمومی به ویژه پرسنل کادر درمان محافظت کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا