سلامت

چگونه (و چرا) ورزش ایمن با آرتریت زانو انجام دهیم

چگونه (و چرا) ورزش ایمن با آرتریت زانو انجام دهیمبه گزارش خبرگزاری خالق

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چگونه (و چرا) ورزش ایمن با آرتریت زانو انجام دهیم

How (and Why) to Safely Exercise With Knee Arthritis

ورزش با زانو درد ممکن است یک شاهکار غیرممکن به نظر برسد، اما یکی از مهم ترین درمان های آرتریت زانو است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وقتی ورزش را برای زانو درد تشویق می‌کنیم، از شما انتظار نداریم که آهسته دویدن یا به کلاس ایروبیک استپ بپیوندید. اما ما شما را تشویق می‌کنیم که در فعالیت‌هایی شرکت کنید که ماهیچه‌هایی را تقویت می‌کنند که از مفصل زانو حمایت می‌کنند، که استرس و درد را کاهش می‌دهد.

در همیاران درد مداخله ای در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر. سروش سلیمی، با استفاده از ترکیبی از درمان‌ها برای کاهش ناراحتی و بهبود کیفیت زندگی، رویکردی کل‌نگر برای مراقبت دارد. ورزش جزء کلیدی بسیاری از برنامه های درمانی ما است.

در اینجا، می‌خواهیم برخی از تمرین‌هایی را که برای آرتریت زانو توصیه می‌کنیم به اشتراک بگذاریم.

فعالیت های هوازی کم تاثیر

زانوهای شما مفاصل بزرگ و قابل تحملی هستند که توانایی تحمل استرس زیادی را دارند. هنگامی که راه می روید، نیرویی که روی زانوی شما وارد می شود 1.5 برابر وزن شماست. بنابراین، اگر وزن شما 180 پوند باشد، به نظر می رسد تا زانو 270 پوند باشد. وقتی می دوید یا می پرید این نیرو حتی بیشتر می شود.

داشتن آرتروز زانو به این معنی نیست که باید ورزش هوازی را کنار بگذارید. فقط باید فعالیت هایی را پیدا کنید که استرس کمتری به مفاصل شما وارد کند، مانند شنا کردن، دوچرخه سواری، یا انجام ایروبیک کم ضربه.

به طور کلی، بزرگسالان به 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​(پیاده روی سریع، دوچرخه سواری) در هفته یا 30 دقیقه در روز پنج روز در هفته نیاز دارند. هنگام شروع یک برنامه ورزشی جدید، آهسته پیش بروید. یک دوچرخه سواری 5 تا 10 دقیقه ای را هدف گذاری کنید و به تدریج به هدف خود برسید.

ورزش هوازی به مدیریت وزن کمک می‌کند و حفظ وزن سالم نیروی وارد شده به زانو را کاهش می‌دهد و استرس و درد را کاهش می‌دهد. فعالیت بدنی برای قلب، ریه ها و استخوان ها نیز مفید است.

تمرینات تمرینی قدرتی

تقویت عضلات ساق پا که از زانو حمایت می کنند مقداری از بار را از بین می برد و به توزیع مجدد استرس کمک می کند. تمرینات قدرتی خوب برای آرتریت زانو عبارتند از:

  • پرس پا
  • اسکوات وزن بدن
  • پسوند پا
  • پله نوردی

توصیه می‌کنیم یک برنامه تمرین قدرتی ساده ایجاد کنید که می‌توانید 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید. زمانی که عضلات خود را تمرین می دهید، می خواهید خود را تا حدی فشار دهید که انجام آن سخت باشد، اما نه چندان دور که باعث درد مفاصل شود.

کشش برای آرتریت زانو

آرتریت زانو باعث سفت شدن مفصل می شود که می تواند درد شما را بدتر کند. کشش باعث انعطاف پذیری مفصل و سالم نگه داشتن غضروف می شود. شما می‌خواهید تمام ماهیچه‌هایی را که از زانوی شما حمایت می‌کنند، از جمله عضلات چهارسر ران، همسترینگ، عضلات ساق پا و خم‌کننده‌های لگن خود را بکشید.

وقتی نوبت به ورزش با آرتریت زانو می‌رسد، ما از شما انتظار نداریم که به تنهایی این کار را انجام دهید. در واقع، همیشه بهترین کار این است که برای کاهش خطر آسیب از متخصصان کمک بگیرید. ما بیماران خود را به فیزیوتراپیست هایی ارجاع می دهیم که برنامه های ورزشی متناسب با نیازها و اهداف فردی ایجاد می کنند.

یک برنامه ورزشی منظم برای آرتریت زانو مفید است، تا به کاهش درد و بهبود عملکرد کمک کند. اگر برای مدیریت زانو درد خود تلاش می کنید، ما می توانیم کمک کنیم. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه “رزرو آنلاین” کلیک کنید تا یک قرار ملاقات امروز با متخصص زانو درد ما.

چناچه در این مطلب کلمه ای باعث آزرده خاطر شدن شما شده است لطفا به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا