سلامت

چگونه قسمت های شناختی فیبرومیالژیا را مدیریت کنیم

چگونه قسمت های شناختی فیبرومیالژیا را مدیریت کنیم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چگونه قسمت های شناختی فیبرومیالژیا را مدیریت کنیم

How to Manage the Cognitive Parts of Fibromyalgia

درد مزمن بر سلامت جسمی، عاطفی و اجتماعی شما تأثیر می گذارد. اما فیبرومیالژیا مانند سایر انواع شرایط درد مزمن نیست. علاوه بر درد، فیبرومیالژیا بر وضوح ذهنی شما تأثیر می گذارد، وضعیتی که بسیاری از آن به عنوان «مه فیبرو» یاد می کنند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

چگونه با درد و بخش های شناختی فیبرومیالژیا مقابله می کنید؟ در همیاران مداخله‌ای درد در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر سروش سلیمی، رویکردی جامع به درد دارد و اتفاقاً در درمان بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا تخصص دارد.

در این پست وبلاگ، می خواهیم در مورد بخش شناختی فیبرومیالژیا و نحوه مدیریت آن با شما صحبت کنیم.

فیبرومیالژیا و علائم شناختی

فیبرومیالژیا چیزی بیش از درد ایجاد می کند. افراد مبتلا به این بیماری درد مزمن با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند و برای داشتن خواب خوب در شب مشکل دارند.

فیبرومیالژیا همچنین باعث تغییرات شناختی مانند:

  • فراموشی
  • مشکل در تمرکز
  • کندی ذهنی
  • بی توجهی
  • زمان سختی است که مکالمات را دنبال کنید

این علائم شناختی که به آن مه فیبرو یا مه مغزی گفته می شود، درصد زیادی از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بخش‌های شناختی فیبرومیالژیا ممکن است بر مهارت‌های ذهنی مانند برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تفکر انتزاعی تأثیر بگذارد.

چه چیزی باعث تغییرات شناختی می شود

محققان هنوز در تلاشند تا بفهمند چه چیزی باعث این تغییرات شناختی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا می شود. با این حال، این نظریه وجود دارد که درد ریشه این علائم است. مقابله با درد مزمن نیاز به تلاش ذهنی زیادی دارد که ممکن است بر توانایی شما برای پردازش و حفظ اطلاعات و تمرکز بر هر کاری که پیش رو دارید تأثیر بگذارد.

بی‌خوابی که بسیاری از افراد مبتلا به درد مزمن را آزار می‌دهد نیز به مه فیبرو کمک می‌کند. نخوابیدن کافی شما را بدخلقی و تحریک‌پذیر می‌کند و بر توانایی شما در ایجاد خاطرات تأثیر می‌گذارد. همچنین تصور می شود که درد علت بی خوابی در فیبرومیالژیا باشد.

مدیریت بخش های شناختی فیبرومیالژیا

چگونه قسمت های شناختی فیبرومیالژیا را مدیریت می کنید؟ کل نگر. فیبرومیالژیا بر سلامت جسمی، عاطفی و اجتماعی شما تأثیر می گذارد و برای مدیریت همه علائم، از جمله علائم شناختی، به یک برنامه درمانی جامع نیاز دارد.

برای بیمارانمان، ما رویکردی کاملاً شخصی داریم. علاوه بر مدیریت درد، ممکن است موارد زیر را نیز شامل شود:

ورزش یکی از درمان‌های کلیدی برای مدیریت تمام علائم فیبرومیالژیا، از جمله تغییرات شناختی است. درگیر شدن در فعالیت بدنی منظم راهی عالی برای تیز نگه داشتن بدن و ذهن شماست.

بازی‌های محرک ذهنی – چیزهای بی اهمیت، پازل، چکرز – ممکن است به بهبود تمرکز و عملکرد اجرایی شما کمک کند. همچنین توصیه می‌کنیم به برنامه خواب منظم پایبند باشید، زیرا بیدار شدن و خوابیدن در یک زمان هر روز می‌تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

فیبرومیالژیا بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد، اما کمک در دسترس است. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه «رزرو آنلاین» کلیک کنید تا امروز با متخصص فیبرومیالژیا ما قرار ملاقات بگذارید.

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا