سلامت

چگونه با فرزند خود به خوبی ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه با فرزند خود به خوبی ارتباط برقرار کنیم؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چگونه با فرزند خود به خوبی ارتباط برقرار کنیم؟

اعتماد، هماهنگی، تعادل… ارتباط با فرزندتان هم برای حفظ رابطه سالم با او و هم برای تعادل خانواده ضروری است. همچنین نقش مهمی در رشد مناسب کودک نوپا دارد. متخصصان اطفال در نکات خود را برای حفظ ارتباط خوب با فرزندتان به اشتراک می گذارند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اهمیت ارتباط

در رحم، شنوایی اولین حسی است که جنین ایجاد می کند. از هفته بیست و ششم، دومی شروع به شنیدن سیستم گوارشی و قلبی مادرش می کند. در طول ماه پنجم یا ششم بارداری، جنین صداهای خاصی را که از بیرون می‌آیند، مانند آهنگ‌های صدا، موسیقی (مخصوصاً باس) یا موتورهای ماشین را درک می‌کند. در دوران بارداری، صحبت با کودک آینده شما می تواند پیوند خاصی ایجاد کند. در بدو تولد، نوزاد از قبل صدای والدین و اطرافیانش را تشخیص می‌دهد.

با گذشت سال‌ها و رسیدن به بزرگسالی، این ارتباط باید در قلب انسان قرار گیرد. رابطه والد/فرزند مانند بزرگسالان، کودک چندین احساسات در طول روز (نیازها، ترس‌ها، ناامیدی‌ها، خشم ، استرس، هوس …) و مقابله با آن برای او دشوار است، به خصوص اگر کلماتی برای بیان احساسات خود نداشته باشد.

تخلیه ناامیدی ها می تواند او را آزار دهد و در یادگیری زندگی او را همراهی کند.

با برقراری ارتباط با فرزندتان، کودک متوجه می شود که شما به او و آنچه که زندگی می کند علاقه مند هستید. او متوجه خواهد شد که چقدر برای شما مهم است. علاوه بر این، اعتماد او را به او، به آنچه که احساس می‌کند، و همچنین به شما و افراد اطرافش تقویت می‌کنید: ارتباطات تضمینی برای امنیت است.

در حین برقراری ارتباط. ارتباط آزاد و صادقانه با فرزند خردسال شما ضروری است، همچنین مزایای طولانی مدت بسیاری را نوید می دهد. تبادلات روزانه به او این امکان را می‌دهد که عادت کند به شما در مورد آنچه می‌گذرد، اعتماد کند و می‌تواند باعث شود که وقتی بزرگ می‌شود راحت‌تر در مورد چیزهای مهمی که می‌گذرد صحبت کند یا نگرانی‌هایش را در میان بگذارد.چگونه با فرزند خود به خوبی ارتباط برقرار کنیم؟

در اینجا توصیه های متخصصان بهداشت در مورد به منظور برقراری ارتباط خوب با فرزندتان.

  • تا حد امکان چیزها را توضیح دهید

چندین چیزها را تکرار کنید

برای اینکه مطمئن شوید فرزندتان آنچه را که به او می‌گویید می‌فهمد، از تکرار چیزها دریغ نکنید. و از او بخواهید در صورت لزوم با کلمات خودش بازنویسی کند. بهتر است چندین بار به او تذکر دهید، این کار باعث اطمینان خاطر او می شود.

  • محیط مساعد برای بحث را ترجیح دهید
  • از بحث در مورد موضوعات یا بحث های خاص در یک محیط پر سر و صدا یا اگر مشغول هستید خودداری کنید. اگر او احساس کند که شما حواس تان است، حواسش هم بیشتر می شود. با جلب توجه خود، او را نیز خواهید داشت.

    • به قد او برسید

    هنگامی که با فرزندتان صحبت می کنید، خود را در ارتفاع او قرار دهید تا ارتباط چشمی ایجاد کنید. این کار باعث ارتقای ارتباط می شود و به او اجازه می دهد تا به آنچه به او می گویید توجه بیشتری داشته باشد.

    • از قطع کردن حرف او در هنگام صحبت خودداری کنید

    او را تشویق کنید تا ایده هایش را تا ته ذهنش دنبال کند. وقتی کارش تمام شد، نظر خود را بیان کنید.

    • به کلاس غیرکلامی

    گره احساسات خود را بیان کند. تا آنجا که ممکن است رفتار، حرکات، حالت‌های او را تجزیه و تحلیل کنید.

    برای ایجاد یک جو خیرخواهانه و همکاری با فرزندتان، حتما رویکرد مثبتی داشته باشید.

    اگر فرزند شما زیاد صحبت نمی‌کند، می‌توانید تکنیک‌های ارتباطی مختلف را امتحان کنید تا او را به اشتراک‌گذاری تشویق کنید.

    • دوره های اختصاص داده شده به ارتباط را تنظیم کنید

    فرزندتان در این زمان‌های برنامه‌ریزی‌شده، می‌تواند به شما اعتماد کند ، در مورد هفته خود صحبت کنید یا یک لحظه ممتاز را در کنار خود بگذرانید. این تشریفات جنبه اطمینان بخشی دارد که می تواند به او اجازه دهد راحت تر از خود لذت ببرد.

    اگر به اشتراک گذاشتن احساسات برای او آسان نیست، با صحبت کردن در مورد خود مثال را به او نشان دهید. از نزدیک در مورد احساسات خود با او صحبت کنید (اما مراقب باشید او را ناراحت نکنید) تا به او نشان دهید که اشکالی ندارد که احساسات خود را احساس کنید و در مورد آنها صحبت کنید. همچنین می‌توانید درباره روزتان به آن‌ها بگویید تا در مورد روزشان صحبت کنند.

    • درباره موضوعات مورد علاقه‌شان بحث کنید

      بحث کردن درباره موضوعاتی که دوست دارد قبل از اینکه به مسائل شخصی تر محرمانه تر باشد برای او آسان تر خواهد بود.

      • از پرسیدن سؤالات زیاد خودداری کنید

      اگر کودک شما به بازی های پرسش و پاسخ نمی پذیرد، ترجیح دهید در مورد موضوعات خاصی نظر خود را بیان کنید. و منتظر بمانید که آیا او برای شروع یک تبادل سازنده واکنش نشان می دهد یا نه >

      برای جلوگیری از استرس یا رشد تخیل دردناک در کودکان، به همه موضوعات بدون تابو نزدیک شوید. این به ایمن کردن آن کمک می‌کند.

      اگر کودک شما خیلی پرحرف نیست، با خیال راحت با او بازی کنید. این بازی واقعاً می‌تواند به او کمک کند کلمات را پیدا کند و خود را بیان کند.

      اگر توصیه‌های بیشتری در مورد چگونگی بهبود ارتباط خود با فرزندتان می‌خواهید، پزشکان اطفال در به شما گوش می‌دهند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا