چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبرومیالژیا هستند؟

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبرومیالژیا هستند؟

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبرومیالژیا هستند؟

Who Is Most at Risk for Developing Fibromyalgia?

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 4 میلیون بزرگسالان در ایالات متحده – یک بیماری مزمن که باعث درد در تمام بدن، مشکلات خواب، خستگی، مه مغزی و ناراحتی عاطفی می‌شود.

اگرچه هر کسی، از جمله کودکان، ممکن است به فیبرومیالژیا مبتلا شود، در حال حاضر وضعیت درد مزمن دو برابر بیشتر از مردان زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. آیا در معرض خطر هستید؟

در همیاران درد مداخله ای در آستین، تگزاس، دکتر. سروش سلیمی، متخصص فیبرومیالژیا، انجام مطالعات برای درک بهتر علت وضعیت درد مزمن و بهترین روش درمان آن.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به فیبرومیالژیا هستند؟ در اینجا، ما می خواهیم آنچه را که می دانیم با شما به اشتراک بگذاریم.

فیبرومیالژیا چیست؟

محققان هنوز در تلاش برای پاسخ به این سوال هستند که “فیبرومیالژیا چیست؟” زمانی تصور می شد که وضعیت درد التهاب بافت همبند (فیبروزیت) باشد. با این حال، در حال حاضر نوعی سندرم حساسیت در نظر گرفته می شود که باعث مفاصل می شود. سفتی و نواحی حساس در سراسر بدن.

فیبرومیالژیا فقط یک بیماری درد نیست. همچنین باعث خستگی، مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی و اختلالات شناختی می شود که بر تفکر و حافظه تأثیر می گذارد.

اعتقاد بر این است که فیبرومیالژیا بر نحوه تفسیر سیگنال‌های درد توسط مغز تأثیر می‌گذارد. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا سطوح بالایی از انتقال دهنده های عصبی دارند در مغز آنها که سیگنال های عصبی را روشن می کند و همچنین سطوح پایین انتقال دهنده های عصبی در نخاع که سیگنال های عصبی را خاموش می کنند.

همچنین ممکن است به دلیل تغییرات در مواد شیمیایی کنترل کننده درد طبیعی مغزتان – مواد افیونی درون زا مغزی – توانایی کنترل درد را نداشته باشید.

همه اینها به چه معناست؟ حجم درد مغز شما بدون هیچ وسیله ای برای کاهش یا کنترل آن بسیار زیاد می شود و شما را نسبت به احساسات غیردردناکی مانند تغییرات فشار و دما حساس تر می کند.

تغییرات در سیستم عصبی محیطی شما – اعصابی که سیگنال‌هایی را به سیستم عصبی مرکزی و از بقیه بدن شما ارسال می‌کنند – ممکن است در ایجاد فیبرومیالژیا نقش داشته باشند.

حساسیت بیش از حد شما به درد، به نوبه خود، بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد.

چه چیزی باعث فیبرومیالژیا می شود؟

علت فیبرومیالژیا هنوز در دست بررسی است. با این حال، ژنتیک ممکن است دخیل باشد زیرا به نظر می رسد این سندرم در خانواده ها وجود دارد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد التهاب در بافت محیطی، نخاع و مغز شما ممکن است باعث ایجاد تغییراتی در مغز شود که شما را نسبت به درد حساس‌تر می‌کند.

دکتر سلیمی در تحقیقات خود در مورد فیبرومیالژیا دریافت که افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دارای پاتولوژی ریشه عصبی هستند که به علائم درد ناشی از فشار دادن عصب در ستون فقرات اشاره دارد. این وضعیت درد ممکن است منبع التهابی باشد که باعث ایجاد تغییرات در مغز می شود.

شرایط پزشکی مزمن، آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد، و عفونت‌ها نیز باعث ایجاد فیبرومیالژیا می‌شوند. استرس عاطفی و تروما نیز با این وضعیت مرتبط است.

چه کسانی در معرض خطر فیبرومیالژیا هستند؟

هر کسی ممکن است به فیبرومیالژیا مبتلا شود. با این حال، اگر در خانواده شما اجرا شود، ممکن است در معرض خطر بیشتری باشید. زنان نیز بسیار بیشتر از مردان به درد مزمن مبتلا می شوند.

داشتن هر یک از بیماری‌های روماتیسمی، که مشکلات سلامتی التهابی است که بر عضلات، مفاصل یا استخوان‌های شما تأثیر می‌گذارد (لوپوس، آرتریت روماتوئید، و استئوآرتریت)، همچنین شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فیبرومیالژیا قرار می‌دهد.

همچنین احتمال بروز علائم فیبرومیالژیا در میانسالی بیشتر است.

فیبرومیالژیا یک سندرم درد گیج کننده بدون دلایل واضح است که بر سلامت جسمی، عاطفی و روانی شما تأثیر می گذارد. با این حال، از طریق تحقیقات او. دکتر سلیمی درک بهتری از این سندرم دارد و نحوه درمان آن.

آیا در خطر ابتلا به فیبرومیالژیا هستید؟ آیا درد گسترده ای دارید و به نظر می رسد هیچ کس دلیل آن را نمی داند؟ ما می توانیم کمک کنیم. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه “رزرو آنلاین” کلیک کنید تا یک قرار امروز

حتما بخوانید : تغذیه IV درمانی چیست؟

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

خروج از نسخه موبایل