اقتصاد

چند قدم تا فتح قله تاریخی بورس/ احتمال نوسان در هفته جاری

چند قدم تا فتح قله تاریخی بورس/ احتمال نوسان در هفته جاری

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل با رشد ۳۴ هزار واحدی توانست در آخرین روز معاملاتی هفته اول فروردین تا آستانه فتح قله تاریخی برود اما تا فتح قله فعلاً ناکام مانده و در جایگاه ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد قرار گرفته است.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در این باره به مهر گفت: برای هفته دوم معاملاتی سال ۱۴۰۲ انتظار ثبت کندلی مثبت خواهد رفت و انتظار می‌رود میزان حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته معاملاتی با افزایش روبه رو باشد و شاهد طراوت بیشتری در نحوه معاملات اکثریت نمادهای بازار باشیم.

فراقی افزود: همچنین با توجه به انتشار خبرهایی از اوپک پلاس مبتنی بر کاهش میزان تولیدات نفتی و به طبع آن پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و انتظارها برای افزایش قیمت نفت، به احتمال بالایی شاهد افزایش تقاضا بر نمادهایی که تأثیر پذیری بالایی از این تصمیمات همچون صنعت پالایشگاهی خواهیم داشت هرچند با توجه به صحبت‌هایی در رابطه با بازگشت نرخ ۲۸۵۰۰ برای برخی از نمادهای بازار می‌رود شاهد بالا و پایین شدن نوسانی این دست از نمادهای تأثیرپذیری باشیم.

فراقی در پایان گفت: در سخن پایانی هم در کلیت بازار انتظار می‌رود نمادهای بزرگ‌تر بازار نسبت به بقیه بازار در وضعیت مساعدتر معامله شوند و بازدهی مناسب‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند شاخص کل بورس برای فتح قله تاریخی نیازمند حجم بالای معاملات بوده و احتمالاً یک پولبک به سمت پایین داشته و سپس به سمت بالا پرتاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا