سلامت

چند ساعت ورزش خطر بروز آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد؟

چند ساعت ورزش خطر بروز آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چند ساعت ورزش خطر بروز آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی میزان موثر ورزش کردن و تاثیر آن بر کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوآنزا و ذات‌الریه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی بیش از ۵۷۰ هزار فرد را مورد ارزیابی قرار دادند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

افراد شرکت‌کننده در مطالعه به سوالاتی در مورد فعالیت بدنی خود پاسخ دادند. آن‌ها به صورت میانگین ۹ سال تحت نظر بودند. در این دوره زمانی، ۱۵۱۶ نفر آن‌ها بر اثر بیماری آنفلوآنزا یا ذات‌الریه جان خود را از دست دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن ورزش‌های هوازی و تمرینات تقویت عضلات خطر مرگ‌ومیر ناشی از بروز آنفلوآنزا و ذات‌الریه را ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.

میزان مرگ‌ومیر ناشی از آنفلوآنزا یا ذات‌الریه در میان افرادی که هر دو فعالیت هوازی و تقویت عضله را انجام داده بودند، تقریباً به نصف کاهش پیدا کرده بود، اما این میزان در میان افرادی که فقط ورزش هوازی انجام داده بودند، ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده بود. به گفته متخصصان، لازم است بزرگسالان در طول هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط و دو تا چند روز نیز فعالیت‌های مربوط به تقویت عضلات داشته باشند.

از آنجایی که هر دو بیماری آنفلوآنزا و ذات‌الریه دو علت اصلی بروز مرگ‌ومیر در ایالات متحده آمریکا همچنین سراسر دنیا به شمار می‌روند، نتایج مطالعاتی از این قبیل از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتایج این مطالعه در مجله Sports Medicine منتشر شده است.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا