اقتصاد

چانه زنی بر سر قیمت خرید تضمینی گندم امروز هم ادامه دارد

چانه زنی بر سر قیمت خرید تضمینی گندم امروز هم ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خالق، عصر روز گذشته جلسه‌ای متشکل از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی و برخی مدیران دولتی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این نشست که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا انجام شد برای تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم بود که بدون نتیجه پایان یافت. ادامه جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به امروز موکول شد.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

هزار و یک شب ماجرای نرخ این محصول استراتژیک ادامه دارد. قیمت جدید خرید تضمینی گندم چند هفته‌ای است که مساله ساز شده به طوری که گندم کاران برای رسیدگی به موضوع طی نامه‌هایی خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

نوسان قیمتی بازار دلار تمام بخش‌ها از تولید تا خدمات را تحت تأثیر قرار داده از این رو بنیاد ملی گندم کاران کشور، بهمن ۱۴۰۱ با موج تغییرات قیمتی، درخواست تجدید قیمت شهریور را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد.

تحلیل شرایط بازار و قیمت محصولات و خدمات، نرخ تمام شده تولید گندم را ۱۷ هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد اما این قیمت مورد پذیرش واقع نشد و مبلغ ۱۵ هزار تومان پیشنهاد شد و در نهایت از سوی رئیس شورا و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

اعتراض گندم کاران منجر به این شد تا رئیس جمهوری طی نامه‌ای خواستار پیگیری آنی مساله قیمت خرید تضمینی گندم شد. جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی انجام شد اما بدون نتیجه پایان یافت.

گفتنی است رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم قیمت مناسبی است.

در ادامه مناقشه، جلسه اعضای شورا و نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه مدیران اقتصادی دولت از جمله معاون اول ریاست جمهوری در حال انجام است. حال باید دید نتیجه این مذاکره و چانه زنی به نفع جامعه کشاورزان و گندم کاران خواهد بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا