ورزش

چالش دبیرکل به هیات اجرایی پارالمپیک کشیده نشد

چالش دبیرکل به هیات اجرایی پارالمپیک کشیده نشد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

چالش دبیرکل به هیات اجرایی پارالمپیک کشیده نشد

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی پارالمپیک که طی سال های گذشته به واسطه گستردگی فعالیت ها و جامعه مخاطبانش با کمتر حاشیه و جنجالِ دست و پاگیری پیگیرِ فعالیت هایش بود این روزها که اولین ماه های دوره جدید خود را سپری می کند به واسطه تغییرات ایجاد شده در مهمترین پست اجرایی، مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات البته خیلی مورد توجه ریاست کمیته نیست که اگر غیر از این بود بعد از سه هفته برای سروسامان دادن به اوضاع نابسمان ایجاد شده اقدامی انجام می داد حداقل در حد طرح و بررسی در هیات اجرایی.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

قرار است دوشنبه اول اسفندماه نشست ماهیانه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شود. این سومین نشست آنها از زمان برگزاری انتخابات ۲۲ آذرماه کمیته به حساب می آید و پیگیری مصوبات جلسه قبل هیات اجرایی، گزارش اقدامات یک ماه اخیر، سایر موارد و جمع بندی توسط ریاست به عنوان محورهای آن تعیین و به اعضای مدعو اطلاع رسانی شده است.

این در حالی است که این روزها کمیته ملی پارالمپیک بدون دبیرکل پیگیر اموراتش است و انتظار می رفت این مسئله یعنی بحث و بررسی در مورد انتخاب متصدی این پست به عنوان محور اصلی در نشست اول اسفندماه مطرح شود به خصوص که بدون دبیرکل شدن کمیته ملی پارالمپیک پرده از آشفتگی های درونی کمیته برداشت.

موضوع مربوط به سه هفته پیش می شود که غفور کارگری ریاست کمیته ملی پارالمپیک طی حکمی، محمد تابع را به عنوان مشاور منصوب کرد و اینگونه پایان فعالیت او به عنوان سرپرست دبیرکلی را اعلام کرد در حالیکه خودِ کارگری بلافاصله بعد از اخذ رای اعتماد از مجمع، تابع را تا زمان تعیین گزینه نهایی به عنوان سرپرست دبیرکلی منصوب کرده بود.

با این اوصاف و بدون در جریان قرار گرفتن اعضای هیات اجرایی، رئیس کمیته ملی المپیک در اقدامی یک طرفه و بدون توجه به لزوم مصوبه یا حداقل اطلاع هیات اجرایی اقدام به کنار گذاشتن سرپرست دبیرکلی خود کرد. کارگری بعد از آن با تاکید بر اینکه دبیرکلی پست بسیار مهم و کلیدی در کمیته به حساب می آید اینگونه اعلام کرد که دبیرکل جدید به زودی معرفی خواهد شد. این در حالی است که با وجود گذشت سه هفته از این جابه جایی نه تنها هنوز گزینه ای تعیین نشده بلکه به نظر می رسد فعلا اراده ای هم برای آن نیست وگرنه حداقل موضوع به هیات اجرایی که ماهی یک بار تشکیل می شود، کشانده می شد.

البته این روزها با وجود خالی بودن جای دبیرکل در کمیته ملی پارالمپیک، مکاتبات این کمیته با فدراسیون ها کماکان با امضای سرپرستِ کنار رفته یعنی محمد تابع انجام می شود و در واقع از این حیث خللی در فعالیت های کمیته ملی پارالمپیک ایجاد نشده است اما اهمیت بالای این پست اجرایی می طلبد تا هر چه زودتر برای آن تصمیم گیری قطعی صورت بگیرد.

تا به امروز حتی گزینه ای به اعضای هیات اجرایی پیشنهاد نشده تا در مورد او و سوابقش بررسی های لازم را داشته باشند. با این اوصاف مشخص نیست در مورد دبیرکل جدید کمیته ملی المپیک چه زمانی تصمیم گیری خواهد شد، به خصوص که اعضای هیات اجرایی بعد از دوشنبه پیش رو، نشست دیگری نخواهند داشت تا اسفندماه مگر اینکه آنها از برگزاری حداقلی نشست ها خارج شوند یا اینکه رئیس کمیته ملی پارالمپیک بدون مشورت با آنها اقدام به تعیین دبیرکل خود کند همانطور که برای جابه جایی تابع چنین اقدامی داشت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا