اخبار روز

پیونگ‌یانگ: آمریکا و دست‌نشانده‌هایش تاوان سختی خواهند داد

پیونگ‌یانگ: آمریکا و دست‌نشانده‌هایش تاوان سختی خواهند داد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

پیونگ‌یانگ: آمریکا و دست‌نشانده‌هایش تاوان سختی خواهند داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استرِیت تایمز، به‌دنبال بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی موسوم به «بیانیه واشنگتن»، کره شمالی اعلام کرد که بازدارندگی نظامی خود را علیه سئول و واشنگتن تقویت خواهد کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) نوشت که در بحبوحه شرایط امنیتی نگران‌کننده ناشی از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی به بهانه تقویت روابط نظامی، طبیعی است که کره شمالی بازدارندگی نظامی خود را تقویت کند.

به نوشته این خبرگزاری، سفر یون سوک‌یول، رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا بر «نیت خصمانه» واشنگتن و گروه دست‌نشانده‌هایش علیه کره شمالی صحه گذاشت. این خبرگزاری، سفر مذکور را خصمانه‌ترین، متهورانه‌ترین و تحریک‌آمیزترین سفر توصیف کرده است.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که کره شمالی «هرگز نمی‌تواند اقدامات خطرناک آمریکا و دست‌نشانده‌های این کشور در مسیر به‌راه‌انداختن جنگ هسته‌ای علیه پیونگ‌یانگ را ببخشد؛ کشورهایی که سراسیمه در تلاشند تا کره شمالی را سرکوب و در عین حال موجودیت آن را انکار می‌کنند؛ آنها تاوان سختی بابت اقداماتشان خواهند داد.»

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شده که کیم یوجونگ، خواهر و مشاور ارشد کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی،در بیانیه مشابه اجلاس کره جنوبی و آمریکا و «بیانیه واشنگتن» را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

براساس مفاد بیانیه واشنگتن آمریکا اطلاعات مرتبط با مسائل هسته‌ای، عملیات راهبردی و برنامه‌ریزی ارسال تجهیزات راهبردی به سئول را به طور منظم انجام دهد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا