اخبار روز

پیش‌دستی قلیچداراوغلو برای جلب آراء اوغان با وعده اخراج پناهجویان

پیش‌دستی قلیچداراوغلو برای جلب آراء اوغان با وعده اخراج پناهجویان

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

پیش‌دستی قلیچداراوغلو برای جلب آراء اوغان با وعده اخراج پناهجویان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمال قلیچدار اوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه و رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی این کشور، در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، وعده داد که در صورت پیروزی، حدود ۱۰ میلیون پناهجویی که اردوغان به ترکیه راه داده را اخراج خواهد کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

قلیچدار اوغلو در سخنرانی برای اعضای حزب خود یعنی جمهوری خلق ترکیه، گفت: اردوغان، تو عامدانه ۱۰ میلیون پناهنده را به ترکیه راه دادی؛ تو حتی برای به‌دست آوردن رای وارداتی، شهروندی ترکیه را به حراج گذاشتی!

وی افزود: از این تریبون اعلام می‌کنم که به محض اینکه رئیس جمهور شوم، همه پناهجویان را به خانه‌شان خواهم فرستاد. نقطه سرخط.

براساس آمار رسمی، ترکیه بزرگ‌ترین میزبان پناهجویان در جهان محسوب می‌شود. قلیچدار اوغلو در جریان کارزار انتخاباتی خود نیز گفته بود که قصد دارد تا پس از توافق با بشار اسد، رئیس جمهور روسیه بر سر تامین امنیت پناهجویان سوری و با هماهنگی سازمان ملل متحد، ظرف دو سال تمام پناهجویان سوریه را به این کشور بازخواهد گرداند.

پیش از این، سینان اوغان، دیگر نامزد ریاست جمهوری ترکیه که در دور نخست انتخابات این کشور ۵.۱۷ درصد از آراء را به خود اختصاص داد، شروط خود برای حمایت از دو نامزد اصلی را ارائه کرد که یکی از این شروط به اخراج تمام پناهجویان از ترکیه مربوط می‌شود.

در پایان دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان ۴۹.۳۵، قلیچدار اوغلو ۴۵ و اوغان ۵.۲۴ درصد آراء را به دست آوردند. براساس اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، باتوجه به اینکه هیچ‌کدام از نامزدها در دور اول بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکرده، دور دوم انتخابات این کشور ۲۸ مه (هفتم خرداد) برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا