پس از ماه‌ها تعقیب و گریز، فرمانده مخوف داعش در بغداد دستگیر شد

پس از ماه‌ها تعقیب و گریز، فرمانده مخوف داعش در بغداد دستگیر شد

پس از ماه‌ها تعقیب و گریز، فرمانده مخوف داعش در بغداد دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری خالق، سازمان اطلاعات نظامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از دستگیری یکی از خطرناک‌ترین فرماندهان ارشد «داعش» پس از چندین ماه عملیات اطلاعاتی در جنوب بغداد خبر داد.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که سرویس‌های اطلاعات عراق با انجام یک عملیات منحصر به فرد و با همکاری نیروهای مبارزه با تروریسم «گردان ۱۷» ارتش در کمینی یک عنصر تروریستی خطرناک داعش را در جنوب بغداد پس از ماه‌ها عملیات اطلاعاتی دستگیر و تحویل مقامات قضائی دادند.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی اطلاعاتی، مسئول اداری «ولایت جنوب» داعش را در جنوب بغداد دستگیر کردند

سازمان اطلاعات نظامی عراق با انتشار بیانیه‌ای بدون ذکر نام این عنصر تروریستی اعلام کرد که این تروریست در سال ۲۰۱۴ به عنوان نیروی رزمی به گردان «اسامه بن لادن» در سازمان تروریستی داعش پیوست و در چندین عملیات علیه نیروهای عراقی در مناطق عملیاتی جرف النصر، فلوجه و موصل شرکت کرد.

این بیانیه می‌افزاید که این تروریست در سابقه فعالیت تروریستی خود بارها فرماندهی عملیات‌های مسلحانه گروهک‌های ترور از جمله شاخص‌ترین آنها، شرکت در عملیات بمب گذاری در استان نینوی و مسئولیت توزیع مدارک و هویت‌های ساختگی به گروهک‌های داعشی را رهبری کرده است.

گفتنی است در ادامه عملیات‌های ارتش عراق ضد عناصر باقیمانده داعش، در ابتدای ماه جاری، نیروی هوایی عراق در یک عملیات پیچیده امنیتی زمینی و هوایی با استفاده از یک جنگده اف -۱۶ مخفیگاه یک گروهک تروریستی وابسته به داعش را در استان دیاله هدف قرار داد و عناصر آن به هلاکت رسیدند.

دولت عراق در ماه دسامبر / آذر ۲۰۱۷ در بیانیه‌ای از آزادی کامل خاک عراق از اشغال سازمان تروریستی داعش پس از سه سال ونیم عملیات نظامی خبر داد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل