اخبار روز

وضع تحریم‌ها علیه روسیه یک تاکتیک شکست‌خورده است

وضع تحریم‌ها علیه روسیه یک تاکتیک شکست‌خورده است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وضع تحریم‌ها علیه روسیه یک تاکتیک شکست‌خورده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وبگاه آمریکایی آنتی‌وار اعلام کرد که آسیب‌های ناشی از تحریم‌های غرب علیه اقتصاد روسیه کمتر از حد انتظار بوده است‌.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این وبگاه گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، همچنان درباره موفقیت تحریم‌های بین‌المللی در مجازات روسیه به دلیل جنگ اوکراین خوش‌خیالی دارد.

آنتی‌وار نوشت: این لاف‌زدن‌ها در مورد اجماع بین المللی علیه روسیه و هم در مورد موفقیت‌آمیز بودن تحریم‌ها علیه آن، ادعایی پوچ و واهی است.

طبق گزارش این وبگاه آمریکایی، بجای اینکه این اعمال تحریم علیه روسیه موفقیت‌آمیز باشد به نمونه دیگری از تاکتیک های شکست مزمن آمریکا تبدیل شده است.

آنتی‌وار همچنین خاطرنشان کرد که تبلیغات دولت آمریکا در خصوص حمایت گسترده جهانی مبنی بر صدور دو قطعنامه در محکومیت جنگ اوکراین، که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است، ادعایی پوچ است. زیرا این دو قطعنامه، کشورهای عضو را ملزم به انجام هیچ اقدامی نمی‌کند. در حالی که بیش از یک پنجم اعضای سازمان ملل متحد از جمله چین، آفریقای‌جنوبی و هند از اعمال زور و فشار واشنگتن سرپیچی کردند، آنها رای منفی دادند و یا از دادن رای امتناع ورزیدند.

آنتی‌وار در گزارش خود نشان می‌دهد که نشانه‌های جدی از عدم تمایل کشورهایی که قبلا در مدار ژئوپلتیک واشنگتن نبودند برای پیوستن به کمپین علیه مسکو وجود دارد که یکی از آنها خودداری از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه است.

به نوشته این وب‌سایت، به استثنای ناتو و طرف‌هایی که به امنیت واشنگتن وابسته هستند، نقشه جهان از کشورهایی که اقدامات تنبیهی علیه روسیه را اتخاذ کرده‌اند، تقریبا خالی است.

آنتی وار با تاکید بر اینکه آسیب های ناشی از تحریم‌های غرب بر اقتصاد روسیه تاثیر کمی داشته است، افزود: کرملین در واقع در انتقال صادرات خود از بازارهای اروپایی به سایر مناطق جهان موفق بوده است.

دراین گزارش همچنین آمده است که شکست استراتژی تحریم‌های اقتصادی به رهبری ایالات متحده آمریکا علیه روسیه نباید تعجب آور باشد و توضیح می‌دهد که چنین کمپین‎هایی در سیاست خارجی ناکارآمد هستند و این خود دلیل محکم و کافی برای رد این گزینه سیاسی اعمال تحریم است.

همچنین این سایت با اشاره به بی اطلاعی یا سهل انگاری مقامات آمریکایی و غربی از این عدم موفقیت در اعمال تحریم علیه روسیه، تاکید کرد که واشنگتن و ناتو باید این مسیر را در رابطه با مسکو کنار بگذارند.

شایان ذکر است که آمریکا و اروپا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کردند که عمده‌ترین آنها در حوزه نفتی و بانکی است. شورای اروپا همچنین در بیستم ژانویه سال گذشته اعلام کرده بود که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه سخت‌تر می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا