اخبار روز

وایولا دیویس جایزه چارلی چاپلین را هم گرفت/ موفقیت پس از ایگات

وایولا دیویس جایزه چارلی چاپلین را هم گرفت/ موفقیت پس از ایگات

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وایولا دیویس جایزه چارلی چاپلین را هم گرفت/ موفقیت پس از ایگات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، وایولا دیویس که یک جایزه امی، یک گرمی، یک اسکار و ۲ تونی در کارنامه دارد و از معدود چهره‌هایی است که موفق به کسب این چهار جایزه (ایگات) با هم شده، در مرکز لینکلن با دریافت جایزه معتبر چاپلین تجلیل شد. پیش از وی تنها مایکل نیکولز و آدری هپبورن این جوایز را با هم دریافت کرده‌اند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

دیویس به عنوان یک بازیگر و تهیه کننده در جشن اهدای جایزه چاپلین گفت که حالا بیش از همیشه دلش می‌خواهد کارگردانی کند.

وی افزود: عاشق استفاده از پتانسیل دیگر بازیگران هستم.

جسیکا چستین از بازیگران همکار دیویس که با هم در فیلم «خدمتکار» بازی کرده بودند، در این مراسم گفت: او اکنون در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

چستین در تحسین دیویس افزود: وقتی فیلم «پادشاه زن» را می‌بینید می‌توانید متوجه تاثیر دیویس بر فیلم بشوید. چنین فیلمی با کارگردان زن و بازیگران زن سیاهپوست قدرتمند امروز می‌تواند در هالیوود ساخته شود فقط و فقط به این دلیل که وایولا از زنان رنگین پوست حمایت می‌کند.

کلاینبرگ رئیس مرکز لینکلن هم درباره دیویس گفت: او واقعا یک مسیر و حضور منحصر به فرد در صنعت فیلم داشته و سال‌ها به عنوان یک بازیگر واقعی کار کرده است و با وجود نقش‌های کوچک در فیلم‌های متعدد می‌توان مسحور همان چند سکانس حضور او شد.

با این حال وایولا دیویس با دریافت جایزه چاپلین گفت؛ هنوز در شوک است که جایزه‌ای را دریافت می‌کند که قبلاً توسط چهره‌هایی چون اسپایک لی، رابرت دنیرو، مورگان فریمن، باربارا استرایسند، تام هنکس، جین فوندا، مریل استریپ و دیگر غول‌های هالیوود دریافت شده بود.

وی تاکید کرد که فرد درونگرایی است که معمولاً احساستش را بروز نمی‌دهد و سال‌ها به خود می‌گفته لیاقت کافی ندارد اما حالا می‌خواهد احساس کند لیاقت این را دارد که در این جایگاه باشد.

این بازیگر در این مراسم پس از نمایش کلیپ‌هایی از فیلمشناسی وی و سخنرانی‌هایی توسط چستین، مریل استریپ که در فیلم «شک» با دیویس هم‌بازی بود، پرینس بایتوود، استیو مک کویین، جورج سی ولف و جیم لاوسن جایزه‌اش را دریافت کرد.

وایولا دیویس ۵۷ ساله در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ از سوی مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ شخص تاثیرگذار جهان شناخته شد و در سال ۲۰۲۰ در فهرست نیویورک تایمز از بزرگ‌ترین بازیگران قرن بیست و یکم جای گرفت.

دیویس در سال ۲۰۱۰ برای حضور در نمایش «حصارها» جایزه تونی بهترین بازیگر زن را کسب کرد. او در «کمک» یا «خدمتکار» در سال ۲۰۱۱ برای بازی در نقش یک خدمتکار در دهه ۱۹۶۰ نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ وی نقش حقوق‌دان آنلیز کیتینگ را در مجموعه تلویزیونی درام «چگونه از مجازات قتل فرار کنیم» ایفا کرد و سال ۲۰۱۵ نخستین بازیگر سیاه‌پوستی شد که برنده جایزهٔ امی ساعات پربیننده بهترین بازیگر زن در مجموعه تلویزیونی درام می‌شود.

او سال ۲۰۱۶ برای بازی در فیلم اقتباسی از نمایش «حصارها» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. وی همچنین برای به تصویر کشیدن ما رینی در فیلم زندگی‌نامه‌ای «بلک باتم ما رینی» در سال ۲۰۲۰ هم نامزدی اسکار را کسب کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا