اخبار روز

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما هشدار زرد صادر کرد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما هشدار زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق تحلیل نقشه‌های پیش یابی این استان از اواخر وقت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۲، تحت تأثیر جریانات به نسبت سرد شمالی قرار خواهد گرفت.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بر طبق این اطلاعیه، اوایل وقت سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

همچنین این وضعیت موجب تغییرات گسترده فشار هوا و وزش باد شدید در سطح استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارت خواهد شد.

بر این اساس، ضریب نفوذ این پدیده تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و بیشترین تأثیر آن در شهرستان‌های مشهد، تایباد، خواف، تربت جام، باخرز، رشتخوار، فریمان، بجستان، گناباد، سرخس، سبزوار، زاوه و نیشابور خواهد بود.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی همچنین در این اطلاعیه از مردم خواسته است تمهیدات لازم را برای اعمال مدیریت در مصرف منابع انرژی، جلوگیری از ایراد خسارت به محصولات کشاورزی و باغی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها اعمال و همچنین به دلیل پدیده وزش باد، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا