اخبار روز

هلال احمر مرزبندی سیاسی، قومی و مذهبی ندارد

هلال احمر مرزبندی سیاسی، قومی و مذهبی ندارد

هلال احمر مرزبندی سیاسی، قومی و مذهبی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در مراسم روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ضمن گرامیداشت این روز و قدردانی از زحمات این جامعه زحمتکش و فداکار، گفت: کسی که گرفتار سیل، زلزله، مریضی، بلایای طبیعی شده است به نوعی مبتلا است و ما نیز به نوع دیگر مبتلا هستیم. او به بلایی مبتلا است و ما به امتحان خدمت به او، دستگیری از او و ایجاد امید و آرامش برای او مبتلا هستیم.

وی خطاب به افتخار آفرینان هلال احمر افزود: با هجوم دشمنان متجاوز به خاک کشور ما در سال‌های جنگ تحمیلی، شهدا مبتلا به این شدند که باید از کشور، نظام و ناموس و امنیت وطن دفاع کنند. در این آزمون نمره آوردند و به افتخار شهادت یا جانبازی و ایثارگری نائل شدند. خانواده این بزرگواران نیز مبتلا به از دست دادن عزیزان خود شدند. نمره خانواده آنها صبر و شکر کردن خداوند بود.

رئیسی بیان کرد: ما نیز مبتلا به یک ابتلاء هستیم، اینکه در این شهادت و ایثار و صبری که خانواده مکرم شهدا کردند، ما به عنوان بازماندگان چه می‌کنیم. ما نیز وظیفه‌ای داریم. با این مثالی که از شهدا و ایثارگران زدم تا ضمن یاد کردن از آنها بدانیم که همه ما مبتلا هستیم. ما نیز باید بدانیم در این مسیر چه باید بکنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز همه ما در حال آزموده شدن هستیم؛ اما در حوادث و ابتلاء به بلایا، کسانی که اولین حضور را به عمل می‌آورند عزیزان هلال احمر هستند. در اولین ساعت امدادرسانی هلال احمر حاضر می‌شود و این به منزله امید و آرامش دادن به کسانی است که نیاز به کمک دارند.

وی تاکید کرد: امروز جریان امدادرسانی و کمک مومنانه، علاوه بر مسائلی مثل سیل و زلزله در جریان مقابله با کرونا، صحنه‌های زیبایی از امدادگران خلق کرد. بدانیم در پرتوی خداخواهی، باید دگرخواهی در ما جلوه‌گر شود. انسان‌های خداخواه باید بدانند راه خدا از میان خلق خدا می‌گذرد.

رئیسی عنوان کرد: کسی که زیر آوار مانده و امدادرسان دست او را می‌گیرد و نجات می‌دهد گویی که جامعه‌ای را نجات داده است و این اقدام بسیار ارزشمند است. شاید دلیل آنکه اقدامات هلال احمر تا این حد دل‌های همگان را تسخیر کرده، این است که ساز و کار این نهاد به خوبی می‌تواند دل‌ها را آرامش دهد و امید را در جامعه و و کسانی که مبتلا به بلایی شده‌اند ایجاد کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ارزشمندی مجموعه هلال احمر بیان کرد: این مجموعه که جلوه و تجمع رشادت، مجاهدت، ایثار، خداباوری و مردم‌دوستی است روز به روز ارتقا پیدا کند و به جایگاه ممتازی برسد. این مجموعه همچنانکه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بدان اشاره شد، مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد. این مجموعه در اختیار همه مردم و به گستردگی نام مردم است و همه می‌توانند از خدمات هلال احمر بهره‌مند شوند.

در حال تکمیل…

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا