اخبار روز

هشدار یونیسف درباره تهدید جانی ۶ میلیون کودک یمنی!

هشدار یونیسف درباره تهدید جانی ۶ میلیون کودک یمنی!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

هشدار یونیسف درباره تهدید جانی ۶ میلیون کودک یمنی!

به گزارش خبرگزاری خالق، سازمان ملل متحد بار دیگر با هشدار به تهدید جانی میلیون‌ها کودک یمنی در معرض خطر گرسنگی منجر به مرگ در پی گذشت ۹ سال از محاصره بی‌امان یمن، خواستار کمک فوری بشردوستانه جامعه جهانی برای نجات جان آنان شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

شبکه خبری المیادین شامگاه پنجشنبه به نقل از صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد که میلیون‌ها کودک در یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند مگر اینکه اقداماتی فوری برای اطمینان از بودجه کافی برای ارائه کمک‌هایی انجام شود تا جان آنان را نجات دهد.

بر پایه این گزارش، یونیسف در حساب رسمی توییتری خود اعلام کرد که حدود شش میلیون کودک در یمن تنها یک قدم با گرسنگی فاصله دارند و نیازمند حمایت فوری هستند.

دفتر این سازمان در یمن در حساب توییتری خود نوشت: «حدود شش میلیون کودک در یمن تنها یک قدم با گرسنگی فاصله دارند و نیازمند حمایت فوری هستند.»

این سازمان جهانی خاطرنشان کرد، زمان تاکید بر تعهدات با شرکای اروپایی برای امداد و ارائه حمایت‌های نجات دهنده فرا رسیده است.

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد پیشتر اوایل سال جاری نیاز خود در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برای ادامه ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به کودکان در یمن اعلام کرده بود.

طبق گزارش یونیسف که اواخر ماه مارس / اسفند منتشر شد، بیش از ۱۱ میلیون کودک در یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

برنامه جهانی غذا روز یکشنبه نیاز فوری خود را به ۸۰ میلیون دلار اعلام کرد تا بتواند به ارائه کمک‌های غذایی نجات دهنده به کودکان یمنی ادامه دهد.

محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن با حضور ناوهای جنگی عربستان سعودی در آب‌های یمن در سال ۲۰۱۵ و پس از حمله نظامی عربستان به این کشور آغاز شد. آمریکا نیز در اکتبر ۲۰۱۶ به این محاصره پیوست.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا