اخبار روز

هرکس به بلگراد می‌آید، بابت عدم تحریم مسکو به من بدوبیراه می‌گوید

هرکس به بلگراد می‌آید، بابت عدم تحریم مسکو به من بدوبیراه می‌گوید

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

هرکس به بلگراد می‌آید، بابت عدم تحریم مسکو به من بدوبیراه می‌گوید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان با اشاره به فشارهای روزافزون غرب به این کشور برای اعمال تحریم علیه روسیه، گفت که بلگراد تاکنون مقابل این فشار مقاومت کرده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ووچیچ درباره این موضوع گفت: هر کسی که به بلگراد می‌آید، فکر می‌کند اولین وظیفه‌اش این است که به من توضیح دهد «آدم عوضی و احمقی هستم که روسیه را تحریم نکردم.»

رئیس جمهور صربستان تاکید کرد که خیلی وقت است به فشارها و اولتیماتوم‌های نمایندگان غربی، عادت کرده است.

کمیته امور خارجی پارلمان اروپا ماه گذشته صربستان را به دلیل عدم پیوستن به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، مورد انتقاد قرار داد و بلگراد را تشویق کرد تا رسانه‌هایی روس که «دروغ‌پراکنی» می‌کنند، از جمله «راشاتودی» را تعطیل کند.

ووچیچ در گفت‌وگویی در اواسط مارس، تاکید کرده بود که «موضع دولتش عدم اعمال تحریم علیه مسکو» به دلیل اقداماتش در اوکراین است و علاوه بر این، به روشنی اعلام کرد کرد که این موضع تنها زمانی تغییر خواهد کرد که «هیچ راه گریزی وجود نداشته باشد.»

اظهارات وی در پاسخ به درخواست‌های راد باستا، وزیر اقتصاد صربستان در اوایل ماه جاری مطرح شده است. باستا گفته بود که بلگراد باید اقدامات تنبیهی و تحریمی علیه مسکو اعمال کند چون فشارهای غرب دیگر غیرقابل تحمل شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا