سلامت

نیش کنه: نحوه تشخیص، درمان و اجتناب از آن

نیش کنه: نحوه تشخیص، درمان و اجتناب از آن

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نیش کنه: نحوه تشخیص، درمان و اجتناب از آن

تأیید شده در 19/04/2022 توسط PasseportSanté

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
Piqûre de tique : comment la reconnaître, la soigner et l'éviter منبع

گزیدگی کنه یا کنه‌گزیدگی معمولاً از بهار تا پاییز اتفاق می‌افتد و دردناک نیست، اما می‌تواند خارش‌دار باشد. گزش کنه، اگر کنه ناپدید شده باشد، با یک لکه قرمز، یک اریتم، که گاهی اوقات در موارد نگران کننده با تب همراه است، تشخیص داده می شود. کنه، کنه ای از خانواده عنکبوتیان است که در حاشیه جنگل و در چمنزارها زندگی می کند. کنه یک انگل کوچک به طول حدود 3 میلی متر، از خون میزبان خود (حیوان یا انسان) تغذیه می کند.

برای جلوگیری از گزیده شدن توسط کنه ها و انجام حرکات صحیح، دانستن رفلکس های مناسب مهم است. در صورت گزش.

کنه ها می توانند در هر مرحله از رشد خود گاز بگیرند: لارو، پوره و بالغ.

در کنه های بالغ، فقط ماده ها گاز می گیرند. پس از گزیده شدن، کنه در پوست کاشته می شود و خود را با خون می ریزد. در این مورد، تشخیص نیش کنه بسیار آسان است.

اگر کنه دیگر به پوست نچسبیده باشد، نیش همچنان ممکن است وجود داشته باشد. شناسایی شده. سپس می توانیم یک پلاک قرمز التهابی به نام اریتم مهاجر را مشاهده کنیم که در اطراف محل سوراخ ظاهر می شود، سپس به تدریج گسترش می یابد.

در صورت گزش کنه چه باید کرد؟

اگر گزش کنه را روی بدن خود مشاهده کرده اید، مهم است که بدانید چگونه برای به حداقل رساندن خطر عفونت توسط باکتری Borrelia، مسئول بیماری لایم به خوبی واکنش نشان دهد. /a>.

در صورت وجود یک یا چند کنه، از یک کنه پاک کن که در داروخانه ها فروخته می شود استفاده کنید. تیک را به آرامی از شکافی که برای این منظور در نظر گرفته شده رد کنید و تیک کش را به آرامی از چپ به راست بچرخانید تا سر کنه بدون شکستگی جدا شود.

برای خواباندن کنه و تسهیل حذف آن، هیچ محصولی را روی کنه نمالید. اتر یا هر محصول دیگری می‌تواند باعث برگشت کنه‌ها و انتشار باکتری بورلیا (بیماری لایم) در بدن شود، اگر کنه حامل آن باشد.Retirer une tique

پس از برداشتن کنه، پوست را کاملاً با یک تیک ضد عفونی کنید. ضد عفونی کننده (الکل اصلاح شده، کلرهگزیدین، هگزامیدین، پوویدون ید و غیره).

ناحیه گاز گرفته شده را به مدت 30 روز کنترل کنید. یک پلاک قرمز کوچک ممکن است بلافاصله یا در 24 ساعت اول پس از گزش ظاهر شود. این یک واکنش طبیعی به بزاق کنه است، به این معنی نیست که لزوماً توسط باکتری آلوده شده است.

گزش کنه: چه علائمی دارد؟ چه زمانی باید مشورت کرد؟

در صورت مشاهده لکه قرمز التهابی در محل گزش کنه با پزشک مشورت کنید.

همچنین توصیه می‌شود در صورت گزش کنه و علائم زیر مشورت کنید:

  • درد ;
  • تب؛
  • خستگی بی دلیل.

در نهایت، مشاوره با پزشک باید سیستماتیک باشد. در صورت:

  • بارداری؛
  • گزش نوزاد یا هر کودک زیر 8 سال؛
  • بیماری خود ایمنی، اگر کنه با خون آغشته شده باشد و/یا برای مدت نامحدودی وجود داشته باشد.

پس از معاینه و بسته به با علائمی که ارائه می کنید، پزشک تصمیم می گیرد که آیا درمان آنتی بیوتیکی را برای باکتری بورلیا بیماری لایم تجویز کند یا نه.

برای جلوگیری از نیش کنه و خطرات آن. که همراه با آن، اقدامات احتیاطی خاصی باید انجام شود، به ویژه هنگام پیاده روی در جنگل، پیاده روی یا حتی هنگام کمپینگ یا باغبانی.

تجهیزات خوب

هنگام پیاده‌روی یا پیاده‌روی، بهتر است لباس‌های بلند بپوشید که دست‌ها و پاها را بپوشاند، مچ‌ها و مچ پا را سفت کند تا از ورود کنه‌ها جلوگیری شود. کفش ها باید بسته شوند و پایین شلوار به داخل جوراب بریزد.

همچنین می توانید از یک دافع پوست بر پایه پرمترین استفاده کنید. با این حال، در زنان باردار و کودکان خردسال منع مصرف دارد.

معاینه دقیق

پس از پیاده روی در جنگل، در منطقه ای برس دار یا در منطقه ای با چمن بلند، در اسرع وقت کل بدن را بررسی کنید. معاینه باید دقیق باشد زیرا کنه‌ها کوچک هستند: فقط 1 تا 3 میلی‌متر.

در قسمت‌هایی که پوست خوب است مراقب باشید، زیرا در آن قرار دارد. این مکان‌هایی که کنه به خود می‌چسبد:

  • مچ پاها؛
  • زانوها را جمع می‌کند.
  • زیر زیر بغل؛
  • دستگاه تناسلی؛
  • ناف؛
  • کانال گوش؛
  • پوست سر.

ایده‌آل این است که این معاینه را دو بار انجام دهید: هنگام بازگشت از پیاده‌روی و همچنین روز بعد، زیرا کنه زمانی که تازه گاز گرفته است ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. با این حال، هنگامی که خون آغشته می شود، بیشتر قابل مشاهده می شود.

کودکان را باید با دقت تماشا کرد، زیرا آنها راحت تر داخل برس می روند و راحت تر به اطراف می چرخند. چمن.

93 % خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا