نهمین روز نمایشگاه چگونه گذشت/۱۶۳ هزارو۳۴۰ مرسوله به مخاطبان رسید

نهمین روز نمایشگاه چگونه گذشت/۱۶۳ هزارو۳۴۰ مرسوله به مخاطبان رسید

نهمین روز نمایشگاه چگونه گذشت/۱۶۳ هزارو۳۴۰ مرسوله به مخاطبان رسید

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: چیزی به پایان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده است اما همچنان نمایشگاه کتاب با استقبال خوب مخاطبان مواجهه است.

در نهمین روز این رویداد فرهنگی جمعیت قابل توجهی تا نیمه‌های روز خود را به نمایشگاه کتاب رساندند اگرچه به دلیل پخش بازی پرسپولیس و نساجی مازندران جمعیت در نمایشگاه کتاب نسبت به پنج‌شنبه گذشته کاهش چشمگیری داشت اما راهروها و غرفه‌ها همچنان میزبان مخاطبان خود بودند.

به گفته علی رمضانی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکنون بخش کودک و نوجوان پر استقبال‌ترین بخش بهار کتاب ایران بوده است؛ امروز نیز این بخش همچنان مملو از کودکان و نوجوانانی بود که به شوق کتاب، قصه و بازی به نمایشگاه آمدند.

پس از بازدید رهبری و ریاست جمهوری از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی خود را به این رویداد فرهنگی رساندند، در نهمین روز نیز نمایشگاه کتاب میزبان محمد مخبر معاون اول و معاون اجرایی ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی، غلامعلی حداد عادل، سردارقاآنی بود.

علی رمضانی درباره آمار فروش نمایشگاه تا ساعت ۲۰ روز هشتم گفت: در بخش مجموع فروش در بخش حضوری به ۱۵۸ میلیارد تومان می‌رسد که از این مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان متعلق به کارتخوان های رسمی و ۴۲ میلیارد تومان شامل فروش نقدی، کارت به کارت و کارتخوان غیر رسمی است. همچنین در بخش مجازی مجموع فروش به ۸۳ میلیارد تومان می‌رسد که از این میزان ۶۶ میلیارد و نیم سهم ناشران و ۱۶ میلیارد و نیم سهم کتابفروشان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نمایشگاه فروش ۲۴۱ میلیارد تومانی را تجربه کرده است گفت :۷۲۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی به فروش رسیده است.

نویسندگانی چون فرهاد حسن‌زاده، محمد جعفری قنواتی، محمد کاظم کاظمی، امید مهدی نژاد، حامد هادیان، حسام آبنوس در نهمین روز از نمایشگاه کتاب در این رویداد حضور پیدا کردند.

قائم مقام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تاکنون ۱۶۳ هزار و ۳۴۰ مرسوله به دست مخاطبان رسیده است و ۱۱۱ هزار و ۹۴۰ بسته در حال آماده سازی توسط ناشران است. همچنین ۱۹۰ هزار بسته در حال توزیع است.

رمضانی افزود: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان تاکنون بیشترین سفارشات را داشتند و از مجموع ۱۱ هزار بسته بیش از ۹۷۳ بسته به روستاها و ۶۷۴ بسته به درهای رنگی ارسال شده است.

روز جمعه و در آستانه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نیز جشنی در صحن شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل