اخبار روز

نمایشگاه قرآن و حضور پرشور دانش آموزان تهرانی

نمایشگاه قرآن و حضور پرشور دانش آموزان تهرانی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نمایشگاه قرآن و حضور پرشور دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، سی امین دوره نمایشگاه قرآن کریم در حالی شب گذشته به کار خود پایان داد که غرفه آموزش و پرورش یکی از پرشورترین قسمت‌های آن بود و به جهت طراحی برنامه‌های جذاب برای دانش آموزان با استقبال خوبی از سوی آنان مواجه شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

طراحی این غرفه آن را به شکل یک مدرسه کلاس کرده بود. یک کلاس درس با یک نمازخانه و یک کتابخانه مانند مدارس طراحی شده بود. در بخشی از غرفه سکویی تعبیه شده بود تا هر یک ساعت مانند زنگ تفریح مدرسه دانش آموزان بر روی آن رفته و فعالیت‌های جنبی مفرحی را داشته باشند. غرفه‌هایی شامل غرفه‌های قرآن بخوانید جایزه بگیرید؛ غرفه آموزش قرآن ویژه دوره متوسطه اول و دوم، غرفه هنری و ساخت کاردستی‌های قرآنی ویژه دانش آموزان ابتدایی، غرفه گفتمان دینی و آموزش روان‌خوانی قرآن ویژه دانش آموزان و غرفه‌ای هم برای مشاوره تربیتی ویژه والدین در نظر گرفته شده است.

نکته جالب و جذاب برای دانش آموزان هم بخش بازی‌ها مثل ایر هاکی و فوتبال دستی بود. دانش آموزان با پشت سر گذاشتن بخش‌های آموزشی و قرآنی غرفه، فرصت داشتند حسابی در غرفه بازی‌ها سرگرم شوند.

بر روی سکوی تعبیه شده در انتهای غرفه، هر یک ساعت برنامه‌ی‌های قرآنی اجرا می‌شود و گاهی قاریان دانش آموز قرآنی، مداحان یا گروه‌های سرود و تواشیح به اجرای برنامه می‌پرداختند.

مهدی نعیمی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش شهر تهران هم که مدیریت اجرایی این غرفه را به عهده داشت در خصوص میزان بازدید دانش آموزان از این غرفه گفت: ما به طور متوسط حداقل ۳۰۰ دانش آموز را هر شب پذیرش کردیم که این تعداد در شب‌های شلوغ به ۶۰۰ نفر هم می‌رسد. این دانش آموزان هم عمدتاً با خانواده خود به نمایشگاه آمده‌اند. حتی برخی دانش آموزان هم از برنامه غرفه‌ها به صورت گذری استفاده می‌کنند که اصلاً تعدادشان را در آمار لحاظ نمی‌کنیم.

نمایشگاه قرآن و حضور پرشور دانش آموزان تهرانی

میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم در رابطه با برگزاری این نمایشگاه گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مؤثر و مهم در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت به دلیل اینکه رسالت آموزشی و تربیتی دارد می‌توان از نقش و اثر قرآن در تربیت دانش آموزان استفاده کرد. نمایشگاه قرآن فرصت مغتنمی است تا بتوانیم دستاوردها و آثار همکاران خود را در سراسر کشور نشان دهیم.

باقری در خصوص افزایش فضا و مساحت این دوره از نمایشگاه و برنامه ریزی منسجم‌تر وزارت آموزش و پرورش در این نمایشگاه گفت: ما در یک فضای حدود ۳۰۰ متر مربعی مستقر شدیم؛ در این فضا ماکت یک مدرسه به نام مدرسه‌ای به وسعت ایران را ترسیم کردیم هر مدرسه‌ای در حالت عادی دارای کلاس‌هایی است که برنامه‌های آموزشی در آن انجام می‌شود و برخی فرصت‌ها و محیط‌ها مانند کتابخانه یا حیاط مدرسه برای رویکردهای تربیتی مدارس است. دانش آموز در بدو ورود به غرفه وزارت آموزش و پرورش کارت ورودی را دریافت می‌کند تا به کمک آن به آموزش یا تلاوت قرآن، آشنایی با سبک و سیره زندگی اهل بیت پرداخته و یا از فعالیت‌های سرگرمی قرآنی استفاده می‌کند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از فعالیت‌ها هم از غرفه جایزه جایزه‌هایی دریافت می‌کنند. در ورودی غرفه نیز به کمک سامانه نورینو مجموعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز رصد می‌شود به گونه‌ای که هر دانش آموز می‌تواند با ورود به آن وضعیت تربیتی و قرآن و عترت و نماز خود را رصد کند و ببیند که چه فعالیت‌هایی را در مدرسه خود انجام داده و چه امتیازاتی را با چه رتبه‌ای در کشور و استان یا در منطقه و کلاس درس خود کسب کرده و با این فعالیت‌ها چه وضعیتی در میان فعالان قرآنی کشور پیدا کرده است.

نمایشگاه قرآن و حضور پرشور دانش آموزان تهرانی

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا