اخبار روز

نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت در قزوین برگزار می‌شود

نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت در قزوین برگزار می‌شود

نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رازقی از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: استان قزوین مهد و پایتخت خوشنویسی ایران و بسیاری از هنرمندان مشهور و خوش نام این عرصه است.

وی ادامه داد: حوزه هنری استان قزوین همزمان با دهه کرامت نمایشگاه خوشنویسی خورشید ولایت را که برگرفته از فاخرترین آثار ۱۹ استاد نامدار قزوینی و ۱ استاد مطرح کشوری است به نمایش خواهد گذاشت.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: این نمایشگاه روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور قائم مقام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، استاد جلیل رسولی چهره ماندگار خوشنویسی ایران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد و سرانجام در ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ به کار خود پایان می‌دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این نمایشگاه در ایام برگزاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۸ شب در محل نگارخانه مهر حوزه هنری استان قزوین دایر است و اهالی هنر و علاقمندان می‌توانند از این آثار فاخر بازدید به عمل آورند.

رازقی با اشاره به تدارک برنامه‌های جانبی در حاشیه این نمایشگاه، گفت: برنامه‌های جانبی همچون برگزاری کلاس‌های آموزشی اساتید خوشنویسی در فضای نمایشگاه، کارگاه آموزشی ابر و باد و نشست ترکیب بندی در خط شکسته نستعلیق از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

گفتنی است این نمایشگاه به همت معاونت هنرهای تجسمی حوزه هنری استان قزوین برگزار می‌شود و بازدید برای عموم هنرمندان و هنردوستان آزاد است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا