ورزش

نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت/ انتخاب من قلعه‌نویی نیست

نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت/ انتخاب من قلعه‌نویی نیست

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت/ انتخاب من قلعه‌نویی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ اتفاقات مهمی را پشت سر گذاشت تا تصمیمات مجموعه مدیران این نهاد فوتبالی مورد نقد کارشناسان قرار بگیرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج تیم فوتبال جوانان ایران در رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا که منجر به حذف این تیم و از دست رفتن شانس حضور در جام جهانی جوانان شد، نقد تندی را به کادر فنی آنها وارد کرد.

او همچنین انتخاب امیر قلعه نویی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان را نقد و دلایل خود برای استفاده از یک سرمربی خارجی را مطرح کرد.

عملکرد کادر فنی جوانان غیرقابل دفاع است

شروع صحبت‌های فرزاد آشوبی با انتقاد صریح از عملکرد کادر فنی تیم جوانان ایران شروع شد. آشوبی درباره حذف این تیم با شکست یک بر صفر مقابل عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: آنچه کاملاً واضح و غیر قابل دفاع است شیوه‌های تاکتیکی این تیم در بازی با عراق بود. طوری بازی کردیم که کاملاً حریف مان توپ میدان را در اختیار گرفت و توانست به راحتی شکستمان دهد.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: انتخاب شیوه تاکتیکی کادر فنی جوانان در بازی با عراق یکی از بزرگترین دلایل حذف شدن و نرفتن به جام جهانی است. باورم نمی‌شود تیمی که می‌خواهد با ستاره‌های اینچنینی نسل جدید فوتبالی اش را رشد دهد، چرا از شیوه‌های منسوخ شده استفاده کرد.

نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت/ انتخاب من قلعه‌نویی نیست

نسل درخشان جوانان تخریب شد

آشوبی با اشاره به بازیکنان زیر ۲۰ سال فوتبال کشورمان تأکید کرد: به نظرم یکی از بهترین تیم‌های چند دهه اخیر را داشتیم. بازیکنانی که در اوج جوانی، پختگی لازم را داشتند و مهمترین ویژگی که تاکتیک پذیری است را در ذهن خود ایجاد کرده بودند اما به طرز عجیبی با بی برنامگی فنی روبرو شدند تا پتانسیل فنی آنها نادیده گرفته شده و از بین برود.

مدام در حال افسوس خوردن هستیم

وی درباره عملکرد صمدمرفاوی به عنوان سرمربی جدیدجوانان ایران یادآور شد: واقعاً نمی دانم سیاست‌های فدراسیون چیست اما آنچه دیده شد اصلاً نمی‌تواند ما را به آینده امیدوار کند. مدام در حال افسوس به خاطر از دست رفتن بازیکنان توانمند در رده‌های پایه به ویژه جوانان هستیم. قطعاً با چنین شیوه‌ای هیچ جای امیدواری نمی‌ماند.

انتخاب من قلعه نویی نبود

آشوبی در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان تصریح کرد: به ایشان تبریک می گویم اما اگر نظر شخصی ام را بخواهید معتقدم مربی خارجی که به فوتبال روز دنیا آشناست، انتخابی بهتر بود. آقای قلعه نویی انتخاب من نبوده و نیست. اگر می‌خواستیم از شرایط فعلی عبور کنیم حتماً باید به سمتی می‌رفتیم که گزینه‌ای بهتر در اختیار داشته باشیم.

نسل فوق‌العاده فوتبال جوانان از بین رفت/ انتخاب من قلعه‌نویی نیست

جام ملت‌ها؟ نمی دانم

وی درباره احتمال نتیجه گیری تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: باید پوست اندازی کرد و تغییر نسل بدهیم. نگاه رو به جلو می‌خواهیم تا به آینده فوتبال امیدوار شویم. قطعا این تیم نیاز به ورود بازیکنان جدید دارد. راهی جز این نیست.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا