اخبار روز

نخست‌وزیر انگلیس با «زلنسکی» دیدار کرد

نخست‌وزیر انگلیس با «زلنسکی» دیدار کرد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نخست‌وزیر انگلیس با «زلنسکی» دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه تصویری از دیدار خود با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین منتشر کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

دفتر نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سفری غیرمنتظره به بریتانیا رفت و برای مذاکرات مهمی با ریشی سوناک دیدار کرد.

کابینه انگلیس هم اعلام کرد که این کشور در تابستان سال جاری آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز می‌کند و در حال همکاری با سایر کشورها برای ارسال احتمالی F-16 به اوکراین هستند.

دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن مرکز جدیدی را برای آموزش خلبانان نظامی اوکراینی برای پرواز با هواپیماهای غربی افتتاح خواهد کرد.

دولت انگلیس ساعاتی پیش هم در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده بود که این کشور ظرف چند ماه آتی، جنگ افزارهای جدیدی در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

در بیانیه دولت انگلیس آمده بود: نخست وزیر امروز، تخصیص صدها موشک پدافندی و سامانه‌های پهپادی شامل صدها پهپاد تهاجمی دوربرد با بُردی معادل بیش از ۲۰۰ کیلومتر به اوکراین را تایید خواهد کرد. این سامانه‌ها ظرف ماه های آتی به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

پیش از این، آلمان از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین خبر داده بود و فرانسه نیز متعهد شد تا زره پوش و تانک‌ های سبُک به کی‌ یف ارسال کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا