ورزش

نتیجه تشکیل تیم ایران نوین در بسکتبال/خروجی ۷۰درصدی برای تیم ملی!

نتیجه تشکیل تیم ایران نوین در بسکتبال/خروجی ۷۰درصدی برای تیم ملی!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نتیجه تشکیل تیم ایران نوین در بسکتبال/خروجی ۷۰درصدی برای تیم ملی!

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بسکتبال اردیبهشت ماه گذشته و همزمان با انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی (سعید ارمغانی) اقدام به تشکیل تیم «ایران نوین» کرد تا به جای تیم «ب» به عنوان یک پشتوانه برای تیم ملی فعالیت داشته باشد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

تیم بسکتبال ایران نوین از خردادماه با هدایت محمدرضا اسلامی به صورت رسمی وارد اردوهای آماده سازی شد و تا امروز که ۹ ماه از تشکیل و آغاز به کار آن می‌گذرد اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته و حتی در تورنمنت بین المللی هم شرکت کرده است.

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین در گفتگو با خبرنگار مهر صحبت در مورد تیمش و برنامه‌های اجرا شده برای آن را با اشاره به تغییر نامش آغاز کرد و گفت: حذف نام «ب» و استفاده از نام «ایران نوین» بهترین تصمیمی بود که می‌توانستیم در مورد این تیم اتخاذ کنیم چون تأثیر مستقیم روی نگاه بیرونی روی تیم و انگیزه خودِ بازیکنان داشت.

وی در این زمینه ادامه داد: قرار نبود این تیم حکم «سرریز» تیم ملی را داشته باشد و اینگونه تصور شود که بازیکنان درجه ۲ که جایی در تیم ملی ندارند وارد ترکیب این تیم شوند در حالی که استفاده از نام «ب» ناخودآگاه چنین تصوری را در مورد تیم ایجاد می‌کرد. به همین دلیل استفاده از نام «ایران نوین» این نگاه اشتباه را از بین برد و کمک کرد تا بازیکنان، خودشان هم با نگاهی متفاوت در اردوها شرکت داشته باشند.

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین تاکید کرد: بازیکنانی که به اردو دعوت شدند همگی جزو نفراتی بودند که کاندیدای حضور در ترکیب اصلی به حساب می‌آمدند و این قابلیت را داشتند که ملی پوش باشند اما به خاطر تعدد نفرات و اینکه اردوهای تیم ملی با حضور تعداد محدودی برگزار می‌شود با تیم ایران نوین وارد تمرین و اردو شدند.

اسلامی تصریح کرد: تا به امروز ۶۰ جلسه تمرینی برای تیم ایران نوین برگزار شده است. در هر مرحله اردو، جلسات تمرینی در دو نوبت صبح و عصر پیگیری شده است و بعضاً هم به صورت مسابقه‌ای برگزار شده است. این تیم حتی به نمایندگی از ایران در تورنمنت بین المللی ارمنستان شرکت کرد و موفق شد عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورد. ضمن اینکه در زمان برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی، در چند نوبت حریف تدارکاتی این تیم هم شد.

وی با بیان اینکه به خاطر پیگیری لیگ برتر و بعد از آن آغاز به کار اردوی تیم ملی مدتی است که اردوهای آماده سازی ایران نوین لغو شده است، گفت: آخرین اردوی تیم پیش از حضور تیم ملی در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی برگزار شد. بعد از آن دیگر اردویی نداشتیم. برنامه‌های تیم ملی و مسابقات باشگاهی هم اجازه از سرگیری تمرینات را تا پایان سال نمی‌دهد. به همین دلیل ادامه کار را به بعد از نوروز موکول کرده‌ایم با این اطمینان که تا به امروز نتیجه لازم را از تیم و برنامه‌هایش گرفته‌ایم.

سرمربی تیم بسکتبال ایران نوین تاکید کرد: ۷۰ درصد از بازیکنان تیم ایران نوین در اردوهای متعدد جذب تیم ملی شده‌اند و این اتفاقی خوبی پیرامون این تیم است. متین آقاجانپور، جلال آقامیری، سینا واحدی و برادران یازرلو از نفراتی هستند که در اردوی تیم ایران نوین شرکت داشتند و بعد به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

اسلامی همچنین در مورد برنامه پیش بینی شده برای پیگیری اردوهای تیم ایران نوین گفت: برنامه این است که به مرور روی بازیکنان جوان‌تر متمرکز شویم یعنی تمرینات را با حضور نفراتی از رده سنی نوجوانان و جوانان دنبال کنیم. باید از حالا به فکر جام جهانی بعد و رویدادهای انتخابی برای آن باشیم و اینکه بازیکنانی را برای نسل طلایی جایگزین کنیم. بسکتبال ایران بازیکنان توانمند زیاد دارد اما برای داشتن بازیکن تمام عیار که به صورت شش دانگ بتواند در خدمت تیم ملی باشد باید روی این توانمندی‌ها به صورت ویژه کار شود. این کار در تیم ایران نوین انجام می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا