اخبار روز

نتانیاهو ۲بار در ۲هفته اخیر با بن سلمان گفتگو کرده است

نتانیاهو ۲بار در ۲هفته اخیر با بن سلمان گفتگو کرده است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

نتانیاهو ۲بار در ۲هفته اخیر با بن سلمان گفتگو کرده است

به گزارش خبرگزاری خالق، روزنامه عبری زبان جروزالم پست در گزارشی مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس طی هفته‌های گذشته حداقل دو بار با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان تلفنی گفتگو کرده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که «عبداللطیف الزیانی»، وزیر امور خارجه بحرین، تماس‌های دو طرف را هماهنگ و تسهیل کرده است.

براساس این گزارش، نتانیاهو یک بار پیش از سی و دومین اجلاس سران کشورهای عربی در جده و یک بار پس از آن با بن سلمان گفتگو کرد.

او توضیح داد که تماس‌ها بر ایجاد فرصت‌هایی برای عادی سازی به زودی بین عربستان سعودی و قدرت اشغالگر متمرکز بود، اما بن سلمان درخواست نتانیاهو برای دیدار را رد کرد و هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشد.

هنوز هیچ اظهارنظری از سوی عربستان سعودی درباره خبر این روزنامه عبری زبان صورت نگرفته است.

بر خلاف آنچه اخیراً در رسانه‌های صهیونیستی در خصوص ایجاد پروازهای مستقیم بین تل آویو و جده برای انتقال زائران از سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتشر شده بود، روزنامه جروزالم پست اعلام کرد که نتانیاهو و بن سلمان در این مورد گفتگو نکرده‌اند.

همچنین کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته تماس تلفنی را برای مذاکره با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی داشتند. طبق این گزارش، این تماس‌های تلفنی به عنوان بخشی از مذاکرات «بسیار پیچیده» برای برقراری پروازهای مستقیم بین فلسطین اشغالی و جده برای مراسم حج امسال در ماه آینده برقرار شده است.

گزارش رسانه‌های عبری زبان می‌افزاید که تل اویو از جانب دولت جو بایدن تحت فشار است تا در ازای دادن امتیازات مهم به فلسطینی‌ها با عادی سازی روابط با عربستان موافقت کند. گفته شده این امتیازها شامل گرفتن قدرت از ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و اعطای قدرت آن به نیروهای تشکیلات خودگران فلسطین و همچنین دادن اختیار امنیتی به این نیروها در مسجدالاقصی و کلیسای مقبره مقدس در شهر قدیمی قدس است. اما این پیشنهادات تا کنون از سوی کابینه به شدت افراطی نتانیاهو رد شده است.

چند روز پیش از این نیز، روزنامه عبری معاریو در گزارشی مدعی شده بود که مقامات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی درباره برقراری خط پرواز مستقیم تل‌آویو به مکه در جریان موسم حج به توافق رسیده‌اند.

بر این اساس، قرار است که این پروازها فقط به انتقال حجاج (مسلمانان) از اراضی اشغالی به عربستان سعودی اختصاص داشته باشد. روزنامه معاریو این توافق را رخدادی مناسب در راستای قوت گرفتن روند عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‎‌آویو ارزیابی کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه عبری، مذاکرات در این زمینه از چند هفته پیش آغاز شده بود اما در نهایت اخیراً توافقات لازم در این زمینه به دست آمد.

بر مبنای این توافق، قرار است پروازهای مستقیم از فرودگاه بن‌گوریون و یا رامون در اراضی اشغالی به مقصد مکه مکرمه به صورت مستقیم انجام شود.

ادعای این روزنامه صهیونیستی درباره تقویت روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض در شرایطی مطرح شده است که مقامات سعودی بارها اعلام کرده‌اند که پیش از برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان و رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها باید به حقوق خود در زمینه داشتن کشور مستقل برسند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا