اخبار روز

مکزیک کشور افتخاری انسی/ تشکر دل‌تورو برای به رسمیت شناختن کشورش

مکزیک کشور افتخاری انسی/ تشکر دل‌تورو برای به رسمیت شناختن کشورش

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مکزیک کشور افتخاری انسی/ تشکر دل‌تورو برای به رسمیت شناختن کشورش

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از ورایتی، امسال بیش از ۲۵۰ انیماتور و تهیه‌کننده مکزیکی با ۹ برنامه ویژه در جشنواره انیمیشن انسی فرانسه حضور خواهند داشت.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

خورخه آر. گوتیرز کارگردان «کتاب زندگی» که سریال «مایا و سه نفر» او برای نتفلیکس برنده ۴ جایزه امی و یک آنی شد، امسال طراحی پوستر و کارت‌های جشنواره را برعهده داشته و همچنین قرار است میزبان یک مستر کلاس با نمایش فیلم «کتاب زندگی» باشد.

گوتیرز می‌گوید انیمیشن «پینوکیو» دل تورو که برنده اسکار شد هم در به‌موقع‌ترین زمان آماده است تا در جشنواره دیده شود. علاوه بر نمایش ویژه «پینوکیو گی‌یرمو دل تورو» این استاد یک مسترکلاس نیز در جشنواره خواهد داشت.

امسال ۲۱ فیلم انیمیشن مکزیکی هم در جشنواره انسی به نمایش درمی‌آیند که «استاد ری» از جمله آنهاست.

دل تورو درباره ظهور انیمیشن مکزیکی در صحنه بین‌المللی می‌گوید: مکزیک به‌ویژه در استاپ موشن راه خود را قوی‌تر پیش برده است. من و شریکم ریگو مورا به طور رسمی در دهه ۱۹۸۰ شروع به کار در زمینه استاپ موشن کردیم و این باعث شد که علاقه جامعه در شهر زادگاه من گوادالاخارا به این رسانه بیشتر شود و یک گروه بسیار قوی از انیماتورهای استاپ موشن از آنجا سرچشمه گرفت و یک دهه بعد، چند گروه در مکزیکو سیتی و مونتری و غیره شروع به کار کردند و در نهایت در جشنواره‌های سراسر جهان شناخته شدند.

او اشاره می‌کند که مارسل دلگادو مکزیکی در پیدایش استاپ موشن مدرن نقش داشت و «کینگ کونگ» را در کنار ویلیس اوبراین خلق کرد.

دل تورو با اشاره به استعدادهایی مانند کارلوس کاررا که با فیلم کوتاه «ال هیرو» برنده نخل طلای کن شد، می‌گوید: فیلم مکزیکی با ده‌ها انیماتور درخشان که در ساخت فیلم‌های کوتاه نقش دارند یا در تولید فیلم‌هایی مانند «اسپایدر ورس»، «پینوکیو» و تولیدات دریم ورکز، سونی و دیزنی مشارکت دارند امروز بهتر از همیشه دیده می‌شود.

گوتیرز هم تاکید دارد: با شمار زیادی از متخصصان انیمیشن در خارج از کشور، اکنون اولین نسل از هنرمندان انیمیشن با تجربه را داریم که در مدارس مکزیک تدریس می‌کنند.

استاپ موشن «فرانکلدا و شاهزاده شبح‌ها» محصول مشترک سینما فانتاسما و کارتون نتورک از جمله فیلم‌های بلندی است که به زودی به طور کامل در مکزیک ساخته می‌شود.

امروز تعدادی از شرکت‌های انیمیشن سازی مکزیک به رهبری استودیو «انیما» که سال ۲۰۰۱ توسط خانواده ریوا پالاسیو و کارلوس زپدا تأسیس شد، از موفق‌های این عرصه هستند.

خوزه کارلوس گارسیا دی لتونا از استودیو انیما که در پنلی در انسی شرکت خواهد کرد، می‌گوید: صنعت انیمیشن در مکزیک به‌ویژه در چند سال گذشته بسیار رشد کرده و آنچه واقعاً ما را متمایز می‌کند، ثروت فولکلور و اسطوره‌های مکزیکی است که می‌توانیم از آن در داستان‌هایمان بهره ببریم.

استودیو انیما تاکنون ۲۴ انیمیشن تولید کرده و استودیوهایی را در مکزیکوسیتی و جزایر قناری اداره می‌کند.

جاکوبو سالومون، تهیه‌کننده محصول مشترک مکزیکی، برزیلی و فرانسوی هم می‌گوید: با تمرکز بر میراث دست‌نخورده مکزیک، ما در حال کشف گنجینه‌های پنهانی هستیم که بینش عمیقی از تاریخ، هویت و مشارکت مردمان بومی کشورمان ارائه می‌کند. سه گانه «نشان جگوار» از این جمله است که در بخش تولید انسی معرفی می‌شود.

قسمت اول از این سه‌گانه با عنوان «نشان جگوار: بیداری آتش»، درباره جنگجوی آزتک ژیلاکاتزین است که رد سیاهی روی بدنش باعث می‌شود مردمش او را طرد کنند.

دل تورو می‌گوید: این که انسی کشور ما را به رسمیت شناخت، چیزی حیاتی است که پس از سال‌ها کار به دست آمده من برای آن بسیار سپاسگزارم.

این در حالی است که جشنواره انسی اکران در فضای باز را پس از یک مورد حمله با چاقو به مردم که روز پنجشنبه در زمین بازی نزدیک محل نمایش در کنار دریاچه رخ داد به تعویق انداخت و آن را به دوشنبه موکول کرد. با این حال، جشنواره طبق برنامه فردا یکشنبه افتتاح می‌شود.

انتظار می‌رود این جشنواره که تا ۱۷ ژوئن ادامه دارد، حدود ۱۴۰۰۰ فیلمساز، توزیع کننده و علاقه‌مندان به انیمیشن را از سرتاسر جهان جذب کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا