اخبار روز

موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری «مصر» مشخص شد!

موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری «مصر» مشخص شد!

موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری «مصر» مشخص شد!

به گزارش خبرگزاری خالق، یک قانون گذار برجسته مصری در یک برنامه پربیننده تلویزیونی با پایان دادن به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای فاش ساخت که موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در انتهای سال جاری برگزار خواهد شد.

وبگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه جمعه گزارش داد که «مصطفی بکری» سیاستمدار و روزنامه‌نگار مطرح مصری در برنامه تلویزیونی خود با عنوان «حقایق و اسرار» اعلام کرد: «دولتمردان مصری تصمیم به برگزاری انتخابات تا قبل از پایان سال جاری گرفته‌اند.»

این روزنامه‌نگار و عضو پارلمان مصر با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی ویژه خود از کانال تلویزیونی «صدی البلد» قاهره اعلام کرد که پیشتر قرار بود انتخابات در سال آتی برگزار شود، اما اینک مقامات مصری از برگزاری زودهنگام آن خبر داده‌اند.

وی افزود: «دولت در معرض سم‌پاشی‌های تبلیغاتی و هجمه‌های رسانه‌ای مغرضانه است و انتخابات ریاست جمهوری آینده با نظارت کامل دستگاه قضائی برگزار خواهد شد.»

به نوشته روسیا الیوم، نظارت قضائی در نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر تاکنون تا فرا رسیدن سال آینده به شکل مرسوم سایر کشورها رایج نبوده است.

روسیا الیوم به نقل از منابع غربی گزارش داد که گزارش‌های غربی سابقا اعلام کرده‌اند که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور کنونی مصر درصدد تعجیل موعد انتخابات ریاست جمهوری است، اما این برای نخستین بار است که به طور ویژه، خبر برگزاری زودهنگام انتخابات از سوی یک عضو حاکمیتی مطرح می‌شود.

رئیس جمهور در مصر در فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به مدت پنج سال تعیین می‌شود و رئیس جمهور منتخب بیش از دو دور متوالی، مجاز به داوطلبی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا