سلامت

مواد غذایی مفید برای درمان معده‌درد کدام است؟

مواد غذایی مفید برای درمان معده‌درد کدام است؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مواد غذایی مفید برای درمان معده‌درد کدام است؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روزانه افراد زیادی معده‌درد را تجربه می‌کنند؛ این نوع درد می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی همچون استرس شدید، تیروئید پرکار، اختلالات خودایمنی، میگرن، اضافه وزن، نارسایی کلیه، التهاب مری، اختلالات گوارشی، بیماری کرون، آپاندیسیت، عفونت‌های انگلی، مصرف بعضی از داروها و مسمومیت غذایی رخ دهد. در صورت مشاهده هر کدام از علائم معده‌درد به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دلیل آن مشخص شود و پزشک روش درمان مؤثر را تجویز کند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

نوع مواد غذایی و نحوه مصرف آن‌ها، بر معده‌درد تأثیر دارد. به منظور کاهش احتمال بروز معده‌درد از غذاهای چرب همچون گوشت قرمز، کره، غذاهای سرخ‌شده و پنیر استفاده نکنید و به جای داشتن دو یا سه وعده غذایی بزرگ، از وعده‌های غذایی کم‌حجم در طول روز استفاده کنید. در بعضی موارد، افراد پس از خوردن شیر، پنیر، بستنی یا مواد غذایی حاوی شیر، دچار معده‌درد می‌شوند. این افراد به بیماری تحمل نکردن لاکتوز مبتلا هستند؛ بدین معنا که بدن آن‌ها قادر به تجزیه مواد غذایی حاوی شیر نیست. افراد مبتلا به چنین اختلالی باید از مصرف شیر خودداری کنند.

استفاده از بعضی داروهای گیاهی همچنین استفاده از کمپرس آب گرم، نوشیدن آب کافی و حمام آب گرم می‌تواند به کاهش معده‌درد خفیف کمک کند. در صورتی که درد معده مداوم و شدید باشد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه به معرفی برخی از داروهای گیاهی می‌پردازیم که به رفع یا کاهش درد معده کمک می‌کند:

زنجبیل

مصرف زنجبیل برای رفع سوءهاضمه و درد ناشی از آن، حالت تهوع و استفراغ بسیار مناسب است و می‌توان آن را به صورت تازه یا پودرشده داخل غذا همچنین به صورت دمنوش استفاده کرد.

دارچین

مصرف دارچین به سریع‌تر هضم شدن غذا، رفع سوزش سردل و سوءهاضمه کمک بسیاری می‌کند. از این داروی گیاهی می‌توان به صورت ادویه یا چای دارچین استفاده کرد.

بابونه

مصرف بابونه برای رفع نفخ و گاز معده، اسهال و حالت تهوع همچنین سوءهاضمه بسیار مفید است. می‌توان این گیاه را به صورت خشک شده یا دمنوش استفاده کرد.

نعنا

مصرف نعنا به برطرف کردن درد معده ناشی از سندروم روده تحریک‌پذیر کمک قابل‌توجهی می‌کند.

زیره

زیره برای رفع معده‌درد ناشی از اسید معده، گاز معده و التهاب روده استفاده می‌شود. از زیره می‌توان به صورت پودر یا دمنوش همچنین عرق زیره استفاده کرد.

شیرین‌بیان

شیرین‌بیان به رفع سوءهاضمه و درمان زخم معده کمک بسیاری می‌کند. امروزه از مکمل آن برای درمان معده‌درد استفاده می‌شود.

عسل

مصرف عسل می‌تواند به تسکین معده‌درد کمک کند، همچنین ترکیب عسل با دارچین یا عسل با آب جوش برای درمان این نوع درد مؤثر است.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا