اخبار روز

مقوله فرزندآوری را دولتی نکنیم

مقوله فرزندآوری را دولتی نکنیم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مقوله فرزندآوری را دولتی نکنیم

معصومه گوزلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده، ۸۰ درصد مردم ایران تمایل به کار دولتی ندارند، گفت: البته این به معنای شغل دولتی نیست، بلکه به این معنی است که تمایل ندارند امور فرهنگی در دست دولت باشد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های جدی در شرایط کنونی جامعه، بحث دولتی کردن مقوله فرزندآوری است، تصریح کرد: این در حالی است که کنشگران باید بتوانند در این زمینه گفتمان‌سازی کنند. در برهه‌ای شاهد این موضوع بودیم که مادران تمایل به بچه‌دار شدن داشتند اما با نگاه‌های ملامت‌گر برخی از اقشار جامعه نسبت به فرزند بیشتر، امروز در شرایطی قرار داریم که نباید باشیم.

این فعال حوزه بانوان با بیان اینکه امر فرهنگی یک کار زنانه است، ادامه داد: این بدان معنی است که باید بتوانیم در این زمینه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی داشته باشیم. آنچه که امروز بیش از همه مورد نیاز به نظر می‌رسد، بحث برخورداری از دیتا است، این در حالی است که اطلاعات کافی نسبت به موضوع نداریم و همین امر باعث می‌شود که در این زمینه شاهد برخوردهای احساسی باشیم.

گوزلیان با یادآوری اینکه نیمی از بچه‌هایی که در برخی از کشورها به دنیا می‌آیند، نامشروع هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین قطعاً نگاه سرمایه‌داری و لیبرالی به انسان یک نگاه انسانی نیست. آن چیزی که در بحث فرزندآوری برای ما حائز اهمیت است، زنده کردن سنت‌ها و ارزش‌ها بوده و این یک کار فرهنگی است.

۱۶ میلیون جوان در کشور به سن ازدواج رسیده‌اند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ میلیون جوان در کشور به سن ازدواج رسیده‌اند که اگر زمینه برای تحقق امر ازدواج فراهم نشود باید به همین میزان شاهد ۱۶ میلیون آسیب، گناه، ازدواج‌های تشریفاتی و … باشیم، ابراز کرد: همه این مسائل باید در هیئات مذهبی، گروه‌های فرهنگی و تشکل‌های جمعی تذکر داده شود.

مسئول کانون خانواده و بانوان کانون‌های خدمت رضوی در استان زنجان با تاکید بر اینکه مادران مکلف هستند فرزند خود را آگاه، زن و مرد تربیت کنند و در این بین، یکی از وظایف اصلی ما ایجاد رویداد است، افزود: به عنوان مثال همین برنامه «شکوه مادری» یک رویداد تلقی می‌شود، این در حالی است که یکی از آسیب‌های امروز، دولتی کردن ازدواج و امر فرزندآوری است، بنابراین نمی‌توان با دادن امتیازهای مادی به یک فرد، امتیازات مادر شدن را در وی تقویت کرد؛ چرا که مادر بودن یک فضیلت است که خداوند به زن عطا کرده است.

گوزلیان با بیان اینکه احیای برخی از ارزش‌ها یکی دیگر از مواردی است که باید به آن اهتمام بورزیم، یادآور شد: ما ایرانی‌ها سنت‌های حسنه بسیار ارزشمندی داریم که باید همه این سنت‌ها را در قالب همین تشکل‌هایی که داریم به پویش و رویداد تبدیل کرده و نسبت به اجرای آن نیز اقدام کنیم.

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه مادران امروز با توجه به سبک زندگی نیاز به یاور دارند، متذکر شد: ما باید بتوانیم در جمع محلات نسبت به تربیت یاوران محله اقدام کنیم، کاری که امروز کشورهای اروپایی آن را انجام می‌دهند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا