ورزش

معضل بسکتبال باویلچر برای مسابقات جهانی/حریف تدارکاتی هست، پول نه

معضل بسکتبال باویلچر برای مسابقات جهانی/حریف تدارکاتی هست، پول نه

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

معضل بسکتبال باویلچر برای مسابقات جهانی/حریف تدارکاتی هست، پول نه

محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهان ۱۹ تا ۳۰ خردادماه به میزبانی دبی برگزار می‌شود در مورد شرایط ملی پوشان و برنامه های پیش رو توضیح داد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه تا امروز هفت مرحله اردوی آماده سازی پشت سر گذاشته ایم، گفت: ارزیابی وغربال اردونشینان را تا اینجا پیش برده ایم که مرحله هشتم اردو را با حضور ۱۶ نفر آغاز خواهیم کرد. خوشبختانه دو نفر از لژیونرها هم به ترکیب اضافه شده اند. منتظر سایر بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی هستیم تا بعد از حضور آنها در مورد ترکیب اصلی به جمع بندی برسیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از شرایط کلی اردونشینان طی اردوهای برگزار شده، خاطرنشان کرد: بازیکنان از نظر آمادگی بدنی و روحی به شرایط لازم و مورد نظر رسیده اند. در اردوهای تمرینی کاملا آماده نشان می دهند اما به هر حال بازی تدارکاتی نداشته اند و کمبود همین بازی ها می تواند روی عملکرد و وضعیت کلی آنها تاثیرگذار باشد.

دستیار تاکید کرد: دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی برای حضور در مسابقاتی در سطح جهانی لازم است اما تا به امروز چنین دیدارهایی را در برنامه نداشته ایم. برای اردوهای آتی هم دیدار و برنامه ای مصوب نشده است. البته بودند و هستند تیم هایی که حاضر به رویایی با تیم ایران هستند اما مسائل مالی و کمبودهایی که وجود دارد، مانع شده است.

دستیار تصریح کرد: از میان خیلی کشورها که تیم شان می توانست حریف خوبی برای ایران باشد، ترکیه به ایران نزدیک تر و هزینه سفر به آن مقرون به صرفه تر بود. قصد داشتیم اردوی مشترک همراه با دیدار تدارکاتی با ترکیه داشته باشیم اما زلزله اخیر این برنامه را منتفی کرد.

وی ادامه داد: کره جنوبی و اسپانیا هم حریفان خوبی برای بسکتبال با ویلچر ایران هستند. با مربیان دو تیم صحبت هایی داشته اما موافقت شان برای رویارویی تدارکاتی گرفته بودم اما بررسی هزینه های سفر و بالا بودن آن، برنامه را منتفی کرد. به هرحال فدراسیون ورزش های جانبازان فقط درگیر بسکتبال با ویلچر نیست. رشته های زیادی را باید پوشش بدهد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر با بیان اینکه تایلندی برگزاری یک تورنمنت بین المللی با حضور کره جنوبی، ژاپن و استرالیا را در برنامه دارند، خاطرنشان کرد: با مسئولان بسکتبال با ویلچر تایلند صحبت شده تا در صورت امکان برای ما هم دعوت نامه حضور در این تورنمنت را ارسال کنند. هزینه اقامت در تایلند به طور کامل با میزبان است و ما فقط باید هزینه بلیت را تهیه کنیم که خب البته آن هم بالا است. اما متقاضی دعوتنامه شدیم تا بر اساس آن بررسی و تصمیم گیری شود.

دستیار یادآور شد: اگر این برنامه به نتیجه نرسد احتمال دارد چند روز زودتر راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شویم تا در صورت امکان با تیم هایی که زودتر وارد دبی می شوند دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در دوره پیشین رقابت های قهرمانی جهان به عنوان چهارم دست یافت، گفت: برای این دوره مسابقات به کسب جایگاهی بهتر از چهارمی فکر نمی کنیم بلکه برای آن تلاش می کنیم. البته که در گروه مقدماتی سختی با حضور تیم های آمریکا وانگلیس قرار گرفته ایم اما از این بعد این همگروهی می تواند برای‌مان خوب باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: بعد از دیدارهای مقدماتی، تیم های اول تا چهارم هر گروه باید به صورت ضربدری با تیم های چهارم تا اول گروه کناری دیدار داشته باشند. این دیدارهای پلی آف شانس مجدد خوبی برای صعود به پلی آف است. خلاصه تا مرحله نیمه نهایی ایران با این دو تیم (انگلیس و آمریکا) دیداری نخواهد داشت و همین مسئله مسیر ما را برای صعود به جمع چهار تیم برتر آسان‌تر می کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا