سریال و انمیشن

معرفی سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان | داستان، بازیگران و زمان پخش

معرفی سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان | داستان، بازیگران و زمان پخش

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

معرفی سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان | داستان، بازیگران و زمان پخش

سریال بارباروس خیرالدین از سریال‌های تاریخی و جدید کشور ترکیه است که با پخش خود توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در این مقاله به معرفی سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان می‌پردازیم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

در کشور ترکیه و صنعت فیلم و سریال سازی آن شاهد اهمیت بالای ژانر تاریخی هستیم. تاریخ پس از ورود اسلامی ترکیه و خصوصا امپراطوری عثمانی جایگاه ویژه‌ای برای این کشور دارد. تا کنون سریال‌ های تاریخی ترکی فراوانی همانند حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl)، قیام عثمان (Kurulus: Osman)، قیام ارطغرل (Diriliş: Ertuğrul) و… برای نشان دادن امپراطوری عثمانی و تاریخ کشور ترکیه ساخته شده‌اند.

سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان نیز روایتگر زندگی یکی از دریانوردان دوره عثمانی بارباروس خیرالدین پاشا است. این سریال به کارگردانی برات اوزدوگان (Berat Ozdogan) و نویسندگی جمعی از نویسندگان ساخته شد. در واقع سریال ادامه مجموعه تلویزیونی بارباروس‌ها شمشیر مدیترانه (Barbaroslar: Akdeniz’in Kılıcı) از شبکه TRT 1 است. در این مقاله پلازا به معرفی سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان

ژانر سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı تاریخی، تخیلی، اکشن و ماجراجویی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 23 دسامبر 2022 (2 دی 1401) از شبکه TRT 1 به روی آنتن رفت. تعداد قسمت های سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان تا کنون 12 قسمت بوده است و این مجموعه تلویزیونی هر جمعه ساعت 20:30 پخش می‌شود.

همچنین بخوانید :

داستان سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان

بازیگران سریال ترکی بارباروس خیرالدین

داستان سریال بر روی شخصیت خضر رئیس یا بارباروس خیرالدین پاشا تمرکز دارد. او در سن 40 سالگی است و از جانب سلطان سلیمان عثمانی برای ماموریتی انتخاب می‌شود و باید بر دریاها حکومت کند. این خلاصه سریال ترکی بارباروس خیرالدین بود که برای شما عنوان کردیم.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال ترکی بارباروس خیرالدین

در این بخش به معرفی بازیگران و بیوگرافی هنرپیشه‌های اصلی این اثر می‌پردازیم‌.

تولگاهان ساییشمان در نقش بارباروس خیرالدین

بازیگران سریال ترکی بارباروس خیرالدین

  • سن: 41 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

تورگوت تولگاهان ساییشمان (Turgut Tolgahan Sayışman) هنرپیشه و مدل ترکی در 17 دسامبر 1981 (26 آذر 1360) به دنیا آمد‌. این بازیگر ابتدا به عنوان مدل کار خود را آغاز و حتی در مسابقه جذاب‌ترین مردان نیز شرکت کرد. او ابتدا به کلاس‌های بازیگری رفت و نخستین بار در سال 2006 با سریال Esir Kalpler کار خود را رسما آغاز کرد. او با سریال Elveda Rumeli دیده شد و سریال عمر گل لاله (Lale Devri) نقطه عطف بازیگری ساییشمان بود. از سریال‌های معروف دیگر این بازیگر باید به امید کافیست (Bir Umut Yeter)، مروارید سیاه (Siyah İnci) و قول شرف (Şeref Sözü) اشاره کنیم. تولگاهان ساییشمان 6 فیلم سینمایی نیز در کارنامه خود دارد و در  سریال بارباروس خیرالدین ایفاگر نقش خضر رئیس است که پس از برادر خود به مقام می‌رسد.

همچنین بخوانید :

تیمور آکار در نقش آندریا دوریا

هنرپیشه های سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان

  • سن: 43 سال
  • محل تولد: مونیخ، آلمان

تیمور آکار (Timur Acar) هنرپیشه اهل ترکیه در 22 دسامبر 1979 (1 دی 1358) و مونیخ به دنیا آمد و دوره کودکی خود را نیز همین کشور گذراند. آکار از سال 1999 به تئاتر علاقمند شد و از سال 2005 با فیلم Organize İşler و سریال Kurşun Yarası وارد دنیای بازیگری شد. سریال Bebek İşi نقطه عطف بازیگر او بود. این هنرمند در سریال‌هایی همچون قول (Söz)، داستان شهری دور (Uzak Şehrin Masalı) و پسرم (Oğlum) نیز ایفای نقش داشته است.

ملیسا دونگل در نقش میا دی لونا

معرفی سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı

  • سن: 23 سال
  • محل تولد: استانبول، ترکیه

ملیسا دونگل (Melisa Döngel) بازیگر اهل ترکیه در 18 سپتامبر 1999 (27 شهریور 1378) به دنیا آمد. دونگل پس از اتمام تحصیلات خود در سال 2016 با سریال کدوممون عاشق نشدیم (Hangimiz Sevmedik) کار خود را شروع کرد. او سپس توانست با سریال حکایت ما (Bizim Hikaye) دیده شود. آثار معروف دیگر دونگل تو درم را بزن (Sen Çal Kapımı)، عشق منطق انتقام (Aşk Mantık İntikam) و مستاجر بی نقص (Kusursuz Kiracı) هستند. او در سریال بارباروس خیرالدین نقش میا دی لونا ثروتمندترین زن ونیز را دارد.

اوکوف اوزکان در نقش صالح رئیس

دانلود سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان

  • سن: 47 سال
  • محل تولد: مونیخ، آلمان

اوکوف اوزکان (Ufuk Özkan) هنرپیشه ترکی در 11 آوریل 1975 (22 فروردین 1354) به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 2000 در سریال Çiçek Taksi ایفای نقش داشت. اما شهرت این بازیگر از سریال خانواده بزرگ (Geniş Aile) آغاز شد. او اخیرا در سریال مرا بشنو (Duy Beni) حضور داشت‌.

همچنین بخوانید :

سایر هنرپیشه های سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان عبارتند از:

  • عارف پیشکین ( Arif Pişkin) در نقش سلیمان
  • حسن کوچوکچتین ( Hasan Küçükçetin) در نقش آیدین رئیس
  • بهادیر ینیشهیرلی‌اوغلو (Bahadır Yenişehirlioğlu) در نقش درویش حسین
  • و…

نقد سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı

همچنین بخوانید :

نویسندگی این سریال برعهده زولکوف یوجل (Zülküf Yücel)، اوگور اوزونوک (Uğur Uzunok)، حمزه آکییلدیز (Hamza Akyıldız)، عبدالحمید ایشیک (Abdülhamit Işık) و اسما کوچ (Esma Koç) بود‌. تا کنون عملکرد این اثر متوسط بوده است و در مقایسه با سریال قبلی طرفداران کمتری دارد. همچنین اگر سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı با سایر پروژه‌های تاریخی مثل قیام عثمان یا قیام ارطغرل مقایسه کنیم، جذابیت و کشش داستان را کمتر می‌بینیم‌. به هر حال هنوز سریال به پایان نرسیده و ممکن است روند تغییر کند.

سخن پایانی

نقد سریال Barbaros Hayreddin: Sultanın Fermanı

با بررسی سریال ترکی بارباروس خیرالدین همراه شما بودیم و نگاهی به این سریال تاریخی شبکه تی آر تی داشتیم. هر سال آثار تاریخی متنوعی در ترکیه منتشر می‌شوند و مورد استقبال قرار می‌گیرند اما ساختن این نوع سریال مستلزم داشتن روایت جذاب است. به نظر شما عملکرد این مجموعه تلویزیونی تا چه اندازه موفق بوده است؟ لطفا پس از دانلود سریال بارباروس خیرالدین: دستور سلطان و تماشای آن نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران

منبع:پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا