اخبار روز

مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران برای ایجاد ۴ دانشکده جدید مدیریتی

مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران برای ایجاد ۴ دانشکده جدید مدیریتی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران برای ایجاد ۴ دانشکده جدید مدیریتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین افتتاح سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران که با حمایت بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد احداث شده است، گفت: خیر بودن کار آسانی نیست. انسان‌هایی که در کمال صداقت، صفا و صمیمیت از امکانات خود برای آسایش و آرامش دیگران هزینه می‌کنند، اسطوره‌ها و الگوهایی هستند که جامعه ما آنها را قدر می‌داند و یقیناً آن حس زیبایی که نیت‌ها و عملکردهای خیرین نیک‌اندیش به دیگران القا می‌کند، دارای ارزش خیلی بالایی است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران گفت: این سردر زیبا سال‌های سال باقی خواهد ماند و نمادی برای مدیریت خرد و کلان کشورمان خواهد شد. دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور است و طبیعی است که بایستی اقدامات آن هم برای سایر دانشگاه‌ها الگو و سرمشق باشد. به همین دلیل، دانشگاه تهران نزد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جایگاه و وجاهت خاصی برخوردار است.

دکتر زلفی‌گل همزمان با روز معلم از دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به عنوان استاد فداکار و مدیر لایق نام برد و افزود: دانشجویان، دانش‌آموختگان، چهره‌های ماندگار و اندیشمندانی در دانشگاه تهران جای دارند که هر کدام در سپهر علمی ایران همچون خورشیدی می‌درخشند و لذا ما باید دانشگاه تهران را قدر بدانیم.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز در آئین افتتاح سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران، گفت: در آخرین جلسه هیأت امنای دانشگاه تهران، ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت تصویب شد که با این ارتقا شاهد فعالیت چهار دانشکده جدید به نام‌های دانشکده مدیریت دولتی و علوم سازمانی، دانشکده مدیریت کسب‌وکار، دانشکده حسابداری و امور مالی و دانشکده مدیریت صنعتی و فناوری در این مجموعه خواهیم بود که فعالیت خود را در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت فقط یک تغییر ساختار نیست بلکه یادآور یک تغییر جهت هم است، گفت: در سال‌های اخیر رشته‌های مختلف مدیریت با اقبال بسیار گسترده داوطلبان مواجه شده است. آمارهای سازمان سنجش آموزش کشور نشان می‌دهد که در مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۳۰ درصد متقاضیان در رشته مدیریت ثبت‌نام می‌کنند؛ که این نشان می‌دهد عطش بسیاری برای تحصیل در رشته‌های مدیریت وجود دارد.

وی افزود: اکثر اساتید ما به دلیل همین تقاضای رو به تزاید، عمدتاً درگیر امور تدریس و پایان‌نامه هستند و فراغتی برای پرداختن به حل مسائل جامعه پیدا نمی‌کنند و قاعدتاً این بستر تقاضا، می‌طلبد که فضا را برای فعالیت یک دانشکدگان فعال و کارآفرین و دستیابی به حل مسائل جامعه با تبدیل دانشکده مدیریت به دانشکدگان فراهم کنیم.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به شراکت استراتژیک دانشکدگان مدیریت با بخش خصوصی در زمینه احداث دو پروژه بزرگ برای حل مسائل جامعه که شامل احداث ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار و احداث مرکز مدیریت فناوری و تجاری‌سازی می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با این شرایطی که فراهم می‌شود و با توسعه جنبه‌های مختلف آموزش و طراحی رشته‌های جدید و همچنین جذب اعضای هیأت علمی جدید، شاهد این باشیم که دانشکده مدیریت به سوی حل مسائل واقعی جامعه گام بردارد.

وی با بیان اینکه افتتاح سردر دانشکدگان مدیریت همزمان با ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان مدیریت صورت می‌گیرد، با قدردانی از بنیاد فرهنگی مصلی نژاد که منابع لازم برای احداث این سردر را تأمین کرده است، گفت: اهمیت حمایت از این طرح اثرگذار اجتماعی و نماد شدن این سردر برای دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران آنقدر بالا است که طرح این سردر می‌تواند به زودی نماد نظام مدیریتی ایران شود.

دکتر عباس مصلی‌نژاد، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد نیز ساخت سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران را گامی برای ایجاد تغییر در جامعه دانست و گفت: ساخت این سردر می‌تواند ایجاد تغییر کند و جریان جدیدی را شکل دهد. اگر دانشگاه استاد فرهیخته، دانشجوی علاقمند و کارمند متقی نداشته باشد، آنجا دیگر دانشگاه نیست. ما هستیم که با شکل دادن جریان‌های قوی، برای تضمیم آینده ایران جریان‌سازی می‌کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا