اخبار روز

مصرف برق در خوزستان ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یافت

مصرف برق در خوزستان ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یافت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مصرف برق در خوزستان ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یافت

به گزارش خبرنگار خالق، محمود دشت‌بزرگ ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در شبانه روز گذشته (دوشنبه ۸ خرداد) مصرف برق در خوزستان حدود هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی افزود: مصرف شبکه برق خوزستان در روز گذشته به هفت هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه به هفت هزار و ۵۲۸ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۴۸۷ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، یک هزار و ۴۱ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

دشت‌بزرگ بیان کرد: با توجه به ثبت دماهای بالای ۴۰ درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ مقیاس بوده که مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی (کولر) است.

وی گفت: خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق، تصریح کرد: اگر هر کدام از مشترکان دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش ۲۴ درجه تنظیم و هر کولر غیرضروری را که سه کیلووات مصرف دارد از مدار خارج کنند، مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.

دشت‌بزرگ با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای ۵۰ درجه در خوزستان، مردم را به مدیریت مصرف برق و دریافت مشوق و پاداش صرفه‌جویی در مصرف دعوت کرد و گفت: از مردم خواست می‌شود مانند سال‌های قبل یار و یاور تلاشگران صنعت برق در حفظ پایداری شبکه برق باشند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا