سلامت

مصرف بامیه به کاهش قند خون کمک می‌کند

مصرف بامیه به کاهش قند خون کمک می‌کند

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مصرف بامیه به کاهش قند خون کمک می‌کند

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش سطح قند خون یکی از علائم دیابت است که در حال حاضر یکی از بیماری‌های متابولیک است که در سراسر جهان بسیار رایج است. متخصصان معتقدند که مصرف میوه و سبزیجات به‌طور طبیعی با بیماری دیابت مقابله می‌کند. بامیه نیز در این زمینه نقش مهمی برعهده دارد و به کاهش سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ارزش غذایی بامیه

۱۰۰ گرم بامیه حاوی ۳۵ کالری، ۱.۳ گرم پروتئین و ۰.۲ گرم چربی است. این ماده غذایی منبع عالی فیبر به همراه ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین B6 و فولات است. بامیه علاوه بر اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است حاوی مقدار زیادی فیبرهای محلول و نامحلول است که هضم آن به زمان نیاز دارد و یک انتخاب غذایی عالی برای مبتلایان به دیابت تبدیل شده است. فیبر محلول به تثبیت قند خون کمک می‎‌کند. افراد مبتلا به دیابت معمولاً درگیر افزایش وزن هستند، مصرف بامیه به کاهش وزن این افراد کمک می‌کند، زیرا به دلیل داشتن فیبر زیاد، افراد را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

مزایای آب بامیه

مطالعات انجام شده به مزایای سلامتی آب بامیه اشاره کرده است. متخصصان معتقدند که نوشیدن آب بامیه اول صبح با معده خالی فواید زیادی برای سلامتی افراد برعهده دارد. مصرف بامیه خطر بروز یبوست، سندرم روده تحریک‌پذیر و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی باعث کاهش کلسترول می‌شود، دانه‌های بامیه نیز دارای خاصیت ضداسترس است. توصیه شده است پیش از مصرف بامیه آن را به خوبی بشویید تا سموم و حشره‌کش‌های اسپری شده روی آن از بین برود.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا