اخبار روز

مشکلات زیرساختی مجموعه بین‌راهی حضرت ابوالفضل(ع)/غفلت از یک ظرفیت

مشکلات زیرساختی مجموعه بین‌راهی حضرت ابوالفضل(ع)/غفلت از یک ظرفیت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مشکلات زیرساختی مجموعه بین‌راهی حضرت ابوالفضل(ع)/غفلت از یک ظرفیت

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: وقتی درباره راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی سخن به میان می‌آید همگان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که به واسطه مسیرهای طولانی و کویری استان باید استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی ایجاد شود تا رانندگان در فواصل مشخص امکان استراحت داشته باشند و با خستگی و خواب آلودگی ادامه مسیر ندهند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اما نکته جالب توجه اینجا است که علی رغم تأکید همگان بر اهمیت مجتمع‌های بین راهی، برخی از این مجتمع‌ها مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته‌اند و با وجود امکانات عدیده‌ای که در آنجا فراهم شده از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد.

مجتمعی که مسافران از آن بی اطلاعند

نمونه این مکان‌ها، مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل (ع) در مسیر بیرجند به سمت سربیشه است. در ۵۰ کیلومتری جاده بیرجند به سربیشه اگر ۶ کیلومتر از جاده اصلی فاصله بگیریم یک مجتمع فرهنگی و مذهبی را مشاهده خواهیم کرد که با سوئیت های متعدد می‌تواند محل مناسبی برای استراحت مسافران باشد اما نیاز به رفع برخی از مشکلات در حوزه‌هایی چون آب دارد.

همچنین نبود تابلویی در جاده اصلی موجب شده که کمتر مسافری از وجود چنین مجتمعی مطلع شود و علی رغم خستگی به راه خود ادامه می‌دهد.

حسن عطایی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این مجتمع امکانات خوبی فراهم شده است که می‌تواند محل مناسبی برای استراحت مسافران را به وجود آورد ولی اداره راه و شهرسازی پذیرش آن به عنوان یک مجتمع بین راهی را مشروط به انعقاد یک تفاهم نامه کرده است.

وی ادامه داد: راه و شهرسازی استان بیان کرده که در صورت انعقاد این تفاهم نامه خواهید توانست در جاده اصلی یک تابلوی راهنما برای معرفی این مجتمع نصب کنید.

مشکلی که با نصب یک تابلو رفع می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه در صورت دادن مجوز برای نصب یک تابلوی معرفی مجتمع در جاده اصلی مسافران بیشتری به مجتمع خواهند آمد، گفت: مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل (ع) سربیشه پنج سوئیت و ۱۰ اتاق دارد و مجهز به یک کشتارگاه و حسینیه است.

عطایی اظهار کرد: البته در همین شرایط هم به واسطه اعتقادات دینی، بسیاری از مردم شهرستان سربیشه به ویژه در شب‌های جمعه برای برخی از برنامه‌های فرهنگی به این مکان می‌آیند.

وی با بیان اینکه مشکل گاز مجتمع را سال گذشته حل کرده‌ایم، یادآور شد: در حال حاضر همه سوئیت‌ها گاز دارد و مشکل برق آن را نیز برطرف کرده‌ام.

آب، مشکل اصلی مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل سربیشه

رئیس اداره اوقاف شهرستان سربیشه ادامه داد: مشکل اصلی مجتمع در حال حاضر بحث آب است به گونه‌ای که مجتمع آب لوله کشی ندارد و با تانکر آب به این مکان آورده می‌شود که این آب نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

عطایی افزود: بارها مشکل آب مجتمع را با مسئولان مربوطه مطرح کردیم و حتی در مقطعی گفتند برای آن اعتبار در نظر گرفته‌ایم ولی متأسفانه هنوز این مشکل رفع نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی از آفتاب منطقه نیز یک نیروگاهی خورشیدی در نزدیکی مجتمع ایجاد شده است، یادآور شد: امیدواریم با برطرف شدن مشکل آب مجتمع و نصب تابلو در جاده اصلی شهروندان و مسافران بتوانند استفاده بهتری از مجتمع داشته باشند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا