اخبار روز

مشکلات روستاها در تامین آب شرب با دانش بنیان ها حل می شود

مشکلات روستاها در تامین آب شرب با دانش بنیان ها حل می شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مشکلات روستاها در تامین آب شرب با دانش بنیان ها حل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسدی فر امروز در نشست خبری نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت زدا (آبادایران) که در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: اکنون ۸۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده و بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قانون جهش تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های معاونت علمی، حمایت از زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است، گفت: معاونت علمی در تلاش است تا اقتصاد تک محصولی و منبع محور به اقتصاد دانش‌بنیان ناشی از دانش تبدیل شود.

اسدی فرد خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود که دستاوردهای شرکتهای دانش بنیانی که مورد حمایت قرار می‌گیرند برای محرومیت زدایی مورد بهره برداری قرار گیرند. در حال حاضر بسیاری از مشکلات روستاها (مانند تأمین آب شرب) می‌تواند به واسطه دانش بنیان‌ها رفع شود.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه آباد ایران، گفت: در روزهای برگزاری این نمایشگاه، طرح پایلوت ارائه ماشین آلات ویژه در کارگاه‌های کوچک اجرایی می‌شود؛ این ماشین آلات با منابع کم در حوزه تولید وارد می‌شود که اشتغالزایی را به همراه دارد. ماشین‌های CNC برای مبل سازی و دستگاه‌های تزریق پلاستیک کوچک برای ساخت قطعات، نمونه این نوع ماشین‌ها برای اشتغال زایی در مناطق محروم هستند.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود این نمایشگاه یک بازارگاه داخلی برای عرضه فناوری برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

به گزارش مهر، نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه محرومیت‌زدایی (آبادیران) از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه سال جاری در محل مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان، خلاق و نوآور در حوزه محرومیت زدایی در ۵ حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی، کشاورزی، دامپروری، شیلات، ماشین آلات کوچک مقیاس (جهت ایجاد اشتغال)، سلامت، بهداشت و توانبخشی و فناوری‌های آموزشی برپا می‌شود.

اعطای جایزه آباد ایران تحت عنوان وقف فناورانه از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا