اخبار روز

مشکلات اقتصادی و سبک زندگی غیرالهی از مهمترین دلایل کاهش جمعیت

مشکلات اقتصادی و سبک زندگی غیرالهی از مهمترین دلایل کاهش جمعیت

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مشکلات اقتصادی و سبک زندگی غیرالهی از مهمترین دلایل کاهش جمعیت

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علل کاهش جمعیت را می‌توان در سه حوزه و عنوان اصلی تقسیم کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی بیان کرد: اولین علت کاهش جمعیت تغییر سبک زندگی و بروز مسائلی مانند شهرنشینی، تأخیر در ازدواج، تضعیف جایگاه خانواده و جایگاه مادری، ضعف ایمان، زندگی‌های مجردی است که از آنها می‌توان به عنوان سبک زندگی غیرالهی و جاری در غرب که برگرفته از فرهنگ پوشالی آنها است نام برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه دومین علت مسائل اقتصادی است، کلان حوزه‌ای که می‌تواند در برخی نگاه‌ها مؤثر باشد، تصریح کرد: وجود فقر، کمبود کار یا کار مناسب و در شأن، مشکلات مسکن و حتی ضعف مشوق‌های جمعیتی که به پارامتر اقتصادی برمی‌گردد، همه و همه جریان مسائل اقتصادی را زیر پوشش خود قرار دهد که باعث کاهش جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین علت که آن هم از اهمیت برخوردار است تحلیل و ضعف سلامت جسمی و روانی است، خاطرنشان کرد: تغذیه، تفکرات و درمان‌های نامناسب باعث شده است که بعضاً میل به زاد و ولد کاهش یابد و از رسیدن به یک خانواده دارای فرزند دور شوند.

ولایی‌برحق ادامه داد: بسیاری از تغذیه‌های موجود که بین جوانان متداول شده است به سلامت افراد ضربه می‌زند که در فاصله گرفتن از سبک زندگی سالم مؤثر است.

وی با بیان اینکه در یک تقسیم‌بندی منطقی این سه علت مهم عوامل رو به افول شدن جمعیت محسوب می‌شوند، گفت: البته این امر در بسیاری از کشورها وجود دارد و تنها به کشور ما محدود نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اظهار کرد: سازمان تبلیغات چه در عرصه ملی و چه در لایه‌های استانی فعالیت‌های قابل توجهی را برعهده جلوگیری از کاهش جمعیت برعهده داشته است که شاید بتوان آن را در چند سرفصل خلاصه کرد.

برگزاری مجموعه همایش‌ها و دوره‌های متناوب و پودمانی

وی بیان کرد: یکی از این موارد برگزاری مجموعه همایش‌ها و دوره‌های متناوب و پودمانی برای مخاطب‌های هدف است، مخاطبینی که مانند فعالان فرهنگی، فعلان حوزه سلامت و درمان، فعالان حوزه تغذیه و سبک زندگی که هم می‌تواند کنشگر و هم می‌توانند جریان‌ساز و گفتمان‌ساز باشند.

ولایی‌برحق همایش‌هایی از این جنس در کشور و به تبع آن در استان البرز برگزار شد، تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز هم در حد توان خود در این عرصه اقدامات بسیار خوبی را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: دومین حوزه‌ای که سازمان تبلیغات سعی کرد قابل توجهی در آن داشته باشد تغییر سبک زندگی با ظرفیت رسانه‌ای است، به دلیل اینکه رسانه‌ها در عصر امروز بسیار تأثیرگذار هستند.

تولید بیش از ۱۰۰ اثر با موضوع سبک زندگی خانواده اسلامی و ترویج فرزندآوری

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه در بسیاری از تولیدات ملی مهمی که در این زمینه ساخته شده است، سازمان تبلیغات مشارکت داشته است، گفت: در لایه استانی نیز مجموعه رسانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی در سال گذشته بیش از ۱۰۰ اثر با موضوع سبک زندگی خانواده اسلامی، ترویج فرزندآوری، جلوگیری از سقط و ترویج خانواده پرجمعیت را تولید کرده است.

وی اظهار کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با استانداری البرز با موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی خانواده و جمعیت منعقد شد.

ولایی‌برحق بیان کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در این تفاهم‌نامه متعهد شده است با هر اداره‌کلی که بخواهد با برگزاری دوره‌های آموزشی و پودمانی یا همایشی دایره اطلاعات کارکنان خود را چه به صورت حضوری یا به صورت غیرحضوری با دادن محتوای مجازی ارتقا دهد همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی متذکر شد: این مجموعه اقدامات اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز تا حد زیادی توانسته است بخشی از مشکلات موجود در زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری را حل کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا