اخبار روز

مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن است

مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن است

اشرف جناتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: ناآگاهی اجتماعی در زمینه عفاف و حجاب سبب شده تا این امر مهم در بین برخی افراد نادیده گرفته شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با تاکید بر رعایت حجاب در مقابل نامحرم برای جوانان و دختران، افزود: فرهنگ و فلسفه موضوع عفاف و حجاب بین جوانان و اقشار مختلف جامعه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه فلسفه اصلی حجاب برای جوانان باید به درستی تبیین شود تا تصور نکنند حجاب محدودیت نظام است، گفت: برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود و متوجه این حد و مرز نشده‌اند و بعضی‌ها تصور می‌کنند رعایت حجاب برای نیروی انتظامی و گشت ارشاد و… است.

اشرف جناتی با بیان اینکه کمیت و حدود پوشش در اسلام مشخص شده است، اظهار کرد: حجاب در اقلیم‌ها و مناطق مختلف جغرافیایی مختلف و سلیقه‌ها با هم فرق دارند بنابراین ما باید با توجه به ذوق و سلیقه مناطق مختلف به مسئله کیفیت و نوع پوشش توجه کنیم.

وی با اشاره به برخی خودنمایی‌ها و جلوه گری‌ها، افزود: با تبیین درست در مورد لزوم رعایت کمیت پوشش باید جلوی خودنمایی و جلوه‌گری در برابر نامحرم گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی، مسئله عفاف را از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم دانست، گفت: فضیلت شناسی و آگاهی از آثار ارزشمند حجاب و عفاف در جامعه باید مورد تبیین قرار گیرد.

جناتی با اشاره به اینکه حجاب ابعاد عمیق، گسترده و چند لایه‌ای دارد، گفت رعایت فضیلت ارزشمند و اخلاقی حجاب، آثار فردی و اجتماعی زیادی دارد.

وی ادامه داد: بررسی و شناخت ابعاد مختلف جایگاه عفاف و حجاب از منظر قرآن مورد تاکید است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا