اقتصاد

مردم تقاضای کاذب ارز را کاهش دهند

مردم تقاضای کاذب ارز را کاهش دهند

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس اقتصادی درخصوص نوسانات اخیر نرخ ارز به مهر گفت: نرخ ارز به عوامل متعددی بستگی دارد و از چند عامل تأثیر می‌پذیرد یکی از عوامل سیاستگذاری‌های دولت است که مهمترین عامل در نرخ ارز می‌باشد.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وی در ادامه افزود: عامل دیگر هجوم مردم برای خرید دلار از ترس از دست دادن سرمایه خود است و دیگر عامل افزایش حقوق‌ها است که در سال جدید قرار است صورت بگیرد و این امر باعث می‌شود تا دولت به ناچار به چاپ پول دست بزند و این باعث خلق پول بدون پشتوانه است که این کار نیز باعث تورم در شرایط فعلی خواهد شد که این تورم نه تنها حقوق بگیران بلکه همه جامعه را در بر خواهد گرفت بنابراین کاهش ارزش پول ملی را به همراه خواهد بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این کارشناس در ادامه افزود: ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند و مردم برای نگه داشتن سرمایه خود دست به هرکاری خواهند زد و متأسفانه سیاستگذاری که اول دلیل اصلی افزایش نرخ ارز گفتم همان کارهایی است که گفتم بنابراین به تنهایی این سامانه نمی‌تواند باعث کاهش نرخ ارز نخواهد شد.

محمدحسن قدیری در پایان راهکار کاهش نرخ ارز را به مهر اینگونه بیان کرد: مردم باید با دولت همکاری کنند و تقاضا را کاهش دهند که سامانه بتواند نتیجه خوبی داشته باشد در غیر این صورت سال آینده با این روند و افزایش حقوق نرخ ارز افزایش خواهد پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا