اخبار روز

مرحله مقدماتی پانزدهمین المپیاد فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی

مرحله مقدماتی پانزدهمین المپیاد فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مرحله مقدماتی پانزدهمین المپیاد فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی

الیاس جویبان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرش دستباف خراسان جنوبی قدمت بسیار زیادی دارد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با اشاره به اینکه بافت فرش در استان می‌تواند در رونق اقتصادی استان مؤثر باشد، تصریح کرد: نگاه علمی به این دست بافته با اهمیت و همچنین بروز رسانی طرح و نقشه فرش‌های دست بافت می‌تواند خود برای طالب داشتن در بازارهای جهانی کمک کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین المپیاد علمی فرش دستباف ایران در استان خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی استان در حوزه فرش، شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در این حوزه، آشنایی بیشتر مردم با فرش دستباف استان و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش بافی است.

جویبان با اشاره به اینکه این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد، گفت: مرحله مقدماتی المپیاد علمی فرش دستبافت استان هفتم اردیبهشت ماه در هنرستان ام‌البنین بیرجند برگزار خواهد شد.

وی به رشته‌های مختلف این مرحله از المپیاد علمی فرش دستبافت در استان در دو گروه دانش آموزی و دانشجویی اشاره داشت و افزود: مسابقات در چهار رشته طراحی، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی و در سه رشته طراحی، بافت، رنگرزی در سطح دانش آموزی برگزار می‌شود.

جویبان با اشاره به شرایط شرکت در این دوره از مسابقات گفت: شرایط برای بانوان و آقایان یکسان بوده اما به منظور ایجاد رقابت سالم و یکسان سازی شرایط حضور متقاضیان، در سطح دانش آموزی فقط دانش آموزان پایه سوم کاردانش و فنی و حرفه‌ای رشته فرش و در سطح دانشجویی در مقطع کارشناسی فقط دانشجویان سال‌های سوم و چهارم و در مقطع کاردانی فقط دانشجویان سال دوم رشته فرش دستباف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی اجازه شرکت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش آموزان ممتاز هنرستان‌های استان در رشته‌های مرتبط با فرش دستبافت (طراحی، بافت، رنگرزی) و دانشجویان ممتاز در رشته‌های فوق به اضافه مرمت در استان با هم رقابت خواهند کرد، بیان داشت: در بخش دانش آموزی پس از آزمون ۲ نفر در رشته طراحی، ۲ نفر رنگرزی و ۳ نفر بافت انتخاب خواهند شد.

جویبان با اشاره به اینکه همچنین در بخش دانشجویان در چهار رشته یک نفر از دو دانشگاه دارای رشته فرش استان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در مجموع ۱۵ نفر از دانش آموزان و دانشجویان در مرحله کشوری نماینده استان خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری این دوره از المپیاد علمی فرش دستبافت در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا