اخبار روز

مربیان کانون پرورش فکری به خانواده‌ها مشاوره کتاب می‌دهند

مربیان کانون پرورش فکری به خانواده‌ها مشاوره کتاب می‌دهند

مربیان کانون پرورش فکری به خانواده‌ها مشاوره کتاب می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های کتاب‌محور و برپایی میز مشاوره در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خانواده‌ها را با تازه‌ترین آثار منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان آشنا می‌کند.

در این زمینه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به‌عنوان مشاور کتاب به خانواده‌ها درباره کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مناسب مشاوره می‌دهند.

قصه‌گویی، تصویرسازی، کتاب‌سازی، اجرای بازی‌های کتاب محور، نقالی و مشاوره کتاب از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده است و در روزهای برگزاری نمایشگاه اجرا می‌شود.

غرفه نقالی از دیگر برنامه‌های جنبی کانون است که در آن نقالی داستان آرش کمانگیر به عنوان داستانی حماسی با تأکید بر هویت ملی میهنی و ارتباط آن با سرداران خط اول دفاع از ایران در تمام طول تاریخ اجرا می‌شود.

همچنین در غرفه بازی و سرگرمی بر اساس کتاب، با هدف ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و درعین حال آشناکردن کودکان و نوجوانان با کتاب، مسابه‌های کتاب محور همراه با میز بازی‌ها و سرگرمی‌های سازنده اجرا خواهد شد.

معرفی تاریخچه ادبیات کودک بخش دیگری از این برنامه‌هاست. در این غرفه علاوه بر آشناکردن بازدیدکنندگان با تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان در ایران به معرفی افراد جریان‌ساز این حوزه پرداخته شده و هم چنین جوایز ادبی این حوزه مثل جایزه مرغک، لاک پشت پرنده، گوزن زرد و… نیز معرفی می‌شوند.

قصه‌گویی قصه‌گویان برگزیده ملی و بین المللی، تصویرگری از قصه‌ها، کتاب‌سازی و آشنایی با تکنیک‌های نوشتن خلاق از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با حضور در محوطه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به اجرای نمایش و برنامه‌های کتاب‌محور می‌پردازند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا