اخبار روز

مراسم «روز نکبت » برای نخستین بار در سازمان ملل برگزار شد

مراسم «روز نکبت » برای نخستین بار در سازمان ملل برگزار شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مراسم «روز نکبت » برای نخستین بار در سازمان ملل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، علی‌رغم فشارها و رایزنی‌های فشرده رژیم صهیونیستی و آمریکا، اعضای سازمان ملل دیروز دوشنبه برای نخستین بار مراسم یادبود هفتادو پنجمین سالروز پاکسازی قومی مردم مظلوم فلسطین و روز تأسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) را برگزار کردند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی «گیلعاد آردان» نماینده این رژیم در سازمان ملل تلاش زیادی کرده بود تا سفرا و نمایندگان کشورها در این مراسم شرکت نکنند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ (۱۴ مه ۱۹۴۸ – بعضی روایت‌ها هم ۱۵ مه می‌گویند) روزی است که از آن تحت عنوان «روز نکبت» (یوم النکبة) یاد می‌شود و سرچشمه کشتار وحشیانه و آوارگی شمار بالایی از جمعیت فلسطینی است.

روز نکبت همچنین روزی است که رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین اعلام موجودیت کرد و حدود ۸۰ درصد از خاک این کشور را به اشغال خود درآورد. در این روز مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی رخ داد و به شهادت ۵۳۱ فلسطینی و آوارگی ۸۵ درصد جمعیت فلسطین انجامید.

طی روزهای بعد از روز نکبت در سال ۱۹۴۸ حداقل ۱۵ هزار فلسطینی شهید و ۷۵۰ هزار فلسطینی از کشورشان اخراج شدند. این رقم بیشتر از نصف جمعیت فلسطین در آن زمان بود. در مجموع ۷۰ درصد فلسطینی‌ها اخراج یا مجبور به ترک خانه‌های اصلی خود شدند.

با شروع اشغال رسمی فلسطین در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب شد. بسیاری از این تخریب‌ها به این دلیل رخ می‌داد که فلسطینی‌های آواره نتوانند به خانه‌های خود بازگردند. در طول ۷۵ سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی با گلوله مستقیم به شهادت رسیده و یک میلیون نفر نیز دستگیر شدند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا