مدعیان حقوق بشر نگاه سلطه جویانه به عالم دارند

مدعیان حقوق بشر نگاه سلطه جویانه به عالم دارند

مدعیان حقوق بشر نگاه سلطه جویانه به عالم دارند

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی عباسی پیش از ظهر پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در گرگان اظهارکرد: حقوق بشر یک دغدغه مهم بین المللی و مورد ادعای همه کشورها بوده اما جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تبیین این موضوع مهم و حیاتی در جهان است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: آمریکا پرچمدار نقض حقوق بشر به شمار می‌رود و نشان دادن واقعیت بر عهده مراکز علمی است تا نسل جوان این حقایق را بدانند.

وی گفت: برگزار کنندگان این کنفرانس بین المللی باید در صورت امکان مجموعه مقاله‌های رسیده به دبیرخانه را به زبان‌های مختلف ترجمه کنند تا بازتاب بین المللی داشته باشد.

عباسی بیان کرد: حقوق بشر یکی از کلیدواژه‌های پرپسامد بوده که تمدن جدید فراوان از آن استفاده می‌کند.

رئیس جامعه المصطفی اضافه کرد: ما امروز در عالم شاهد تمدنی جدید در چند قرن اخیر هستیم که تا اندازه زیادی بر عالم تسلط یافته است و البته توفیقاتی نیز به ویژه در پیشرفت‌های علمی و دستاوردهایی در حوزه‌های سلامت و رفاه داشت اما در کنار این دستاوردها، این تمدن ویژگی‌هایی دارد که یکی از این ویژگی‌ها، ادعای انسان محور بودن آن است.

وی ادامه داد: نگاهی که این تمدن به انسان دارد و محصور نمودن آن به خواسته‌های صرفاً لذت گرایانه و فردی، خطایی است.

عباسی گفت: تمدن جدید ادعا می‌کند بشر در نظام سازی به نقطه پایانی رسیده و یکی از ویژگی‌های این تمدن مادی، نگاه سلطه جویانه به عالم است.

وی با اشاره به ظهور شکل جدیدی از استعمار در عصر کنونی توسط مدعیان دروغین حقوق بشر، گفت: آمریکا امروز میراث‌دار و پرچمدار تمدن مادی است.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل