اخبار روز

مدارس آسیب دیده از زلزله خوی بازسازی شدند

مدارس آسیب دیده از زلزله خوی بازسازی شدند

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مدارس آسیب دیده از زلزله خوی بازسازی شدند

قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۳۰ مدرسه در جریان زلزله خوی دچار آسیب شده بودند که به غیر از ۲ مورد بقیه مدارس از محل اعتبارات ماده ۱۷ ستاد بحران تعمیر، بازسازی و تحویل آموزش و پرورش شدند، افزود: ۲۸ مدرسه آسیب دیده از زلزله سال گذشته در شهرستان خوی با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تعمیر و بازسازی شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه ۱۴ مدرسه نیز تخریب شده و در مرحله بازسازی هستند، ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال برای احداث این مدارس با پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان غربی و از محل اعتبارات ماده ۱۷ ستاد بحران تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون ۲ هزار کلاس در سطح استان در دست ساخت است که از این تعداد پیش بینی می‌شود کار ۵۰۰ کلاس درس امسال به اتمام رسیده و تحویل آموزش و پرورش شود.

کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ نفر در آذربایجان غربی از چرخه آموزشی حذف می‌شوند

رحمانی با بیان اینکه این کلاس‌ها در پروژه‌های دولتی و مشارکتی هستند، یادآور شد: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این ۵۰۰ کلاس درس مورد نیاز بود که ۵۰ درصد اعتبارات لازم تخصیص و پرداخت شده است.

وی درباره طرح شهید پناهی نیز گفت: در قالب این طرح مقرر شده تا کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ نفر در قالب طرح بازسازی تا مهرماه از چرخه استفاده حذف و به جای آنها کلاس درس ساخته شود.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی درباره پروژه‌های محرومیت زدایی هم اعلام کرد: هم اکنون ۷۲ پروژه در سطح استان داریم که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شامل ۴۳۴ کلاس درس است.

سرانه فضای آموزشی ارومیه در رده‌های پایین قرار دارد

رحمانی اضافه کرد: اداره کل نوسازی، ریالی از اعتبارات خود را بازگشت نداده و با ۸۵ نیرو و ۱۲ ناظر در حال تلاش برای جذب اعتبارات با هدف نوسازی مدارس موجود و ساخت کلاس‌های درس جدید است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل پارسال جذب شده است، ادامه داد: اگر اعتبار جدیدی اختصاص داده شود سریع قابل جذب است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: طبق دستور استاندار، تمرکز احداث فضای آموزشی روی شهرستان‌هایی است که زیر شاخص متوسط استانی هستند و لازم است به میانگین استانی برسند سپس در سایر مناطق پروژه‌ها اجرایی شود.

رحمانی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی شهرستان ارومیه در رده‌های پایین‌تری قرار دارد، یادآور شد: تلاش می‌شود مشکلات این شهرستان با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت خیرین مرتفع شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا